В Україні пенсіонери мають кілька варіантів отримання виплат: безпосередньо на банківську картку або через Укрпошту. Однак деякі можуть вирішити, що їх кошти накопичуватимуться на карті. Але чи це розумний підхід, коли йдеться про пенсійні виплати?
Справа в тому, що банківський рахунок, прив’язаний до пенсійних виплат, призначений насамперед для отримання коштів, а не для їхнього довгострокового зберігання. Ці рахунки регулярно контролюються державними установами.
Якщо по пенсійній карті не відбувається жодних транзакцій протягом понад шість місяців, пенсійні виплати можуть бути тимчасово припинені. Це не означає, що пенсію втрачено, але виплати припиняються до з’ясування ситуації.
Якщо гроші залишаються невиведеними понад шість місяців, майбутні пенсійні виплати можуть перестати зараховуватися на рахунок.
Невиплачені суми залишаються у безпеці у Пенсійному фонді, поки пенсіонер не вирішить проблему зі своїм банком чи самим Пенсійним фондом. Після повторної активації рахунку накопичена сума буде відновлена.
Пенсіонерам надається трирічне вікно для подання заяви на будь-які невиплачені пенсійні фонди. Після закінчення цього періоду, якщо не буде вжито жодних дій, кошти можуть бути конфісковані.
Проте трирічне обмеження не поширюється на пенсіонерів, які мешкають на тимчасово окупованих територіях з 24 лютого 2022 року.