Народні депутати Освітнього комітету Верховної Ради України обговорили можливі зміни у вимогах до національного мультипредметного тесту (НМТ) у 2025 році.
Юлія Гришина, членкиня профільного Комітету з питань освіти, науки та інновацій, запропонувала зменшити кількість обов’язкових предметів на НМТ з чотирьох до трьох. Вона зазначила, що освітні втрати, які українські учні переживають щороку, впливають на їхні результати на вступних іспитах.
На засіданні обговорювався законопроєкт №12053, який передбачає зміни до законодавства, зокрема щодо умов складання НМТ та державної підсумкової атестації у 2025 році. Комітет ВРУ рекомендував залишити минулорічний формат тестування, де передбачені три обов’язкові предмети і один на вибір. Натомість МОН розглядало можливість збільшити кількість предметів на НМТ до п’яти.
Депутатка Гришина висловила сумніви щодо доцільності збільшення предметів, аргументуючи це тим, що українські учні й так переживають значні освітні втрати, що негативно впливає на їхні навчальні результати. Депутатка також підкреслила, що збільшення кількості обов’язкових предметів може ускладнити навчальний процес, не сприяючи збереженню української системи освіти.
Крім того, Гришина акцентувала на скороченні вступників до українських закладів вищої освіти, яке цього року знизилося на третину порівняно з 2023 роком. На її думку, посилення вимог до вступу не сприятиме підтримці української освіти.