“Ощадбанк” починає “заморожувати” пенсії деяким пенсіонерам, і це вже викликало чимало хвилювань. Якщо ж нові закони ухвалять, у майбутньому можуть не просто призупинити виплати, а навіть списати решту коштів з рахунку.
Давайте розберемо, хто може залишитись без пенсії і що робити, щоб цього уникнути. Про це розповів Сергій Коробкін на порталі “На Пенсії”.
Хто може залишитись без пенсії?
- Усі пенсіонери: Якщо пенсіонер не знімає чи не витрачає пенсію протягом півроку – ні з картки, ні через пошту – виплати припинять. Банк регулярно повідомляє про “активність” Пенсійного фонду. Щоб відновити виплату, потрібно просто “здатися” – підтвердити, що ви на місці і хочете отримувати пенсію далі.
- Переселенці до 24 лютого 2022 року: Внутрішньо переміщені особи (ВПО), які набули статусу до початку повномасштабного вторгнення, зобов’язані кожні півроку проходити ідентифікацію в “Ощадбанку”. Ідентифікацію на час COVID-карантину скасували, але з 2023 року знову зобов’язали проходити раз на півроку. Хто цього не вчасно зробив, ризикує залишитися без пенсії.
- Пенсіонери за кордоном: З нового року усі пенсіонери, які мешкають за кордоном, теж зобов’язані проходити ідентифікацію. Її потрібно буде підтверджувати щороку до 31 грудня. І це стосується не лише переселенців, а й усіх, хто виїхав за кордон і там одержав тимчасовий притулок.
У яких випадках банк може списати гроші?
Згідно із проектом закону на 2025 рік, якщо переселенець рік не використовує гроші на карті, “Ощадбанк” поверне залишок на рахунку Пенсійного фонду. Це стосується і тих, хто не пройшов ідентифікацію вчасно.
Щоб не залишитись без пенсії, краще заздалегідь подбати про рух коштів на рахунку або пройти ідентифікацію. Можна хоч іноді знімати гроші, оплачувати покупки карткою або робити щось, що покаже, що рахунок використовується.
Тим більше, що варіантів для проходження ідентифікації є кілька, і кожен може вибрати зручний спосіб.
Як пройти ідентифікацію?
- Прийдіть у ПФУ, підтвердіть свою особу, і пенсію буде продовжено.
- За допомогою електронного підпису “Дія.Підпис” можна авторизуватись на порталі. Цей спосіб – простий та швидкий, до того ж не вимагає візиту до закладу.
- Запишіться на відеозв’язок із співробітником Пенсійного фонду через портал або по телефону. Але варто пам’ятати, що навіть після такої процедури фонд може відмовити у продовженні.
- Завітайте до найближчого відділення “Ощадбанку” і переконайтеся, що банк передасть усі дані про вашу ідентифікацію до Пенсійного фонду.
- Потрібно звернутися до української дипломатичної установи за кордоном та отримати документ, що підтверджує вашу особу. Його можна надіслати як звичайною поштою, так і в електронному вигляді за допомогою електронного підпису.
Винятки. Якщо пенсіонер з інвалідністю І групи або не може обслуговувати себе самостійно, ідентифікація не потрібна – листоноша просто продовжить доставляти пенсію додому.