Росія продовжує спробу реалізації антиукраїнських кампаній у стилі радянського КДБ.
Пік російської антиукраїнської дезінформаційної кампанії «Майдан-3» міститиме маінпуляції, істерики і нагнітання ситуації стосовно мобілізації і рішень української влади.
Про це розповів представник Головного управління розвідки Міністерства оборони України Андрій Юсов в ефірі інформаційного марафону. Зокрема, у нього запитали, який буде мати вигляд пік російської кампанії «Майдан-3» у найближчі місяці.
«Зрада, ганьба, і багато інших слів, які ми всі добре знаємо, і які будуть нестися у контексті різному: це спроби зриву заходів мобілізаційної кампанії, це спроба делегітимізації рішень української влади і у цілому спроби розхитування ситуації в середині країни, підрив нашої міжнародної коаліції, і використання тих самих російських наративів, але не завжди на пряму. Це може відбуватися у різний спосіб», – сказав Юсов.
Зокрема це стосується ситуцій, де не можна буде перевірити достовірність інформації. Буде відсутня експертна дискусія – її замінять істерики та нагнітання. Андій Юсов наголосив, що дуже важливо прискіпливо ставитися до інформації, яка поширюватиметься від імені анонімних джерел. Можуть бути маніпуляції на досить чутливих темах, напркилад, стосовно поводження з військовополоненими.
Разом з тим, у Юсова запитали, чи відбуваються процесуальні дії проти тих людей, які мають бути задіяні у реалізації цієї антиукраїнської кампанії.
«Контррозвідувальні заходи в Україні тривають постійно. І Служба безпеки України і, у цілому, сектор безпеки і оборони над цим працюють. Що стосується конкретних прізвищ, так, Кірієнко, Сурков. Зрозуміло, що усі колаборанти й зрадники, яких прихистила наразі Московія, будуть так чи інакше у цьому задіяні. На жаль, є й прізвища з тих людей, які наразі знаходяться на території України. Як об’єкти впливу. Це не означає, що вони вже дали згоду. Ця інформація перевіряється і уточнюється», – зауважив Юсов.
За його словами, росіяни готов витратити небачені суми на створеня фейків та поширення пропаганди. Наразі росіяни для просування своїй наративів у мережі Telegram витратили і заклали понад 250 млн доларів.
«Але якщо порахувати щоденні витрати держави-терориста на війну і забезпечення окупаційного корпусу, а також боєкомплект, втрати, соціальне навантаження, санкції, то це, насправді, вигідна для Путіна інвестиція, тому що легше відкрити в Україні внутрішній фронт, чим перемогти захисників на лінії фронту», – пояснив представник управління розвідки.
Юсов підкреслив, що це абсолютно не нові методі для Росії: Радянський союз мав глибокі традиції таких дезінформаційних кампаній. Саме тому, як зауважують військові і історики, росіяни українців майже ніколи не перемагали на полі бою – це завжди відбувалось через підступи і розкол українського суспільства.
Андрій Юсов наголосив, що єдність українців буде головною запорукою протидії російським фейкам.