Багато власників нерухомості після укладання угоди купівлі-продажу задаються питанням: чи потрібно особисто повідомляти податкову службу про те, що об’єкт більше їм не належить?
Фахівці Головного управління ДПС у Запорізькій області надали офіційне роз’яснення щодо цього процесу.
Згідно з нормами Податкового кодексу України, фізичним особам не потрібно самостійно повідомляти контролюючі органи про факт відчуження (продажу, дарування тощо) житлової чи нежитлової нерухомості.
Цей процес повністю автоматизований:
Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно зобов’язані безоплатно передавати інформацію податківцям.
Відомості про зміну власників подаються централізовано в електронному вигляді.
Звітування відбувається щоквартально (протягом 15 днів після завершення звітного періоду).
Таким чином, база даних Державної податкової служби оновлюється без участі колишнього власника.
Попри автоматичний обмін даними, закон залишає за громадянами право на звірку. Це доцільно зробити, якщо ви помітили розбіжності між реальними документами та даними, які відображаються у податкових повідомленнях-рішеннях.
Якщо у базі податкової інформація про продаж застаріла або помилкова, ви маєте право звернутися з письмовою заявою до органу ДПС за своєю податковою адресою. Для проведення звірки необхідно надати оригінали відповідних документів (договорів, свідоцтв про право власності).
Якщо відомості про ваше майно взагалі відсутні в електронних реєстрах ДПС, нарахування та сплата податку можуть здійснюватися на підставі наданих вами правовстановлюючих документів до моменту отримання офіційних даних від реєстратора.
Отже, система працює автономно, але контроль за коректністю даних залишається за платником податків.
Новини ринку житла, аналітика цін, поради для покупців і забудовників, тенденції в оренді та інвестиціях — усе про квартири, будинки й комерційну нерухомість читайте в розділі «Нерухомість».
