Різні культури — і навіть окремі люди — можуть по-різному тлумачити значення кольорів. Тим не менш, існує загальний набір асоціацій: він знаходить своє відображення в дорожніх знаках, рекламі, мистецтві. Наприклад, зелений колір часто асоціюється з природою та спокоєм, а червоний – з пристрастю, небезпекою та заборонами, пише Knife.
Дослідники провели два експерименти за участю 55 японських студентів. У першому вони показали добровольцям кілька жіночих облич, згенерованих нейронною мережею, у другому – стільки ж зображень ШІ з чоловічими обличчями. Всі портрети по черзі розміщувалися на червоному, зеленому і сірому тлі.
Далі вчені провели два опитування. Перший був покликаний визначити, чи вірять учасники в те, що обличчя на червоному тлі є зображеннями людей, яким подобається домінувати над іншими.
Потім вони порівняли, чи працює «ефект червоного фону», коли на ньому розміщують прості геометричні фігури. Експерти також намагалися з’ясувати, чи пов’язані ці тлумачення зі ставленням людей до самого кольору, чи дійсно вони приписують зображення облич особливі властивості.
Результати показали, що обличчя на червоному тлі частіше сприймалися як домінантні. Важливо, що ефект був однаковим як для портретів чоловіків, так і для жіночих облич за допомогою штучного інтелекту.
У висновках до дослідження вчені уточнили, що експеримент слід повторити на більш широкій вибірці людей. І все ж, на їхню думку, робота частково проливає світло на те, як люди сприймають червоний колір.