Українці, які користуються послугами Приватбанку, знову стикаються з крадіжками коштів із рахунків. Багато з них заявляють про несанкціоновані списання грошей на користь американської компанії UPS або її клонів. Такі транзакції здійснюються без згоди власників рахунків, і банк не вимагає підтвердження платежів, що створює ризик втрати коштів.
Скарг українців на несанкціоновані списання коштів стає тільки більшим, і історії постраждалих дуже схожі: крадіжки відбуваються за кордоном – найчастіше в США та користь відомої американської компанії UPS або її “клону”, причому банк не вимагає окремого дозволу клієнта на платежі, і тому люди одержують неприємний сюрприз постфактум, пише видання “Страна”.
Шахраї розкрадають не тільки дебетні рахунки, а й кредитні – людина не просто залишається без власних коштів, але ще й винен Привату.
“Без моєї згоди та моєї інформації були списані кошти на компанію UPS. Кошти були зняті із заблокованої кредитної картки в мінус. За недбалістю банку шахрайські дії тривали після мого повідомлення на гарячу лінію. Тобто банк не відреагував на моє звернення про шахрайство і дав можливість списати кошти з мого рахунку шахраям”, – повідомила Інна Катріч із міста Лубни.
А інша клієнтка Привату під ніком Moliar навіть повідомила, що банк уже почав нараховувати їй відсотки на вкрадені з кредитного ліміту кошти.
При цьому люди продовжують говорити про ту саму проблему, що й минулого тижня. З рахунків проводять несанкціоновані списання на суми, що перевищують встановлений ліміти на розрахунки в Інтернеті.
“Перевіряла ввечері баланс за карткою, виявила несанкціоновану оплату на якесь LLC у Штатах, без мого підтвердження, з перевищенням встановленого ліміту на інтернет платежі. Тобто банк без моєї згоди провів платіж”, – каже клієнт Приватбанку під ніком Polyaole.
У прес-службі Приватбанку заявляють, що проводять розслідування щодо кожного випадку шахрайства.
“Наші спеціалісти вже здійснюють відповідну перевірку і у разі підтвердження ми зробимо все, щоб захистити інтереси наших клієнтів”, – сказали у банку.
У Приватбанку повідомили, що там уже нарахували близько 200 випадків шахрайства за цією схемою.
Цю кількість там називають незначною з огляду на не поточну кількість рахунків, що обслуговуються (понад 24 млн вкладників-фізособ), масовим явищем те, що відбувається, не вважають. При цьому нагадують, що міжнародні платіжні системи VISA та MasterCard відводять на розслідування розкрадань 120 днів, і навряд чи постраждалі зможуть отримати відшкодування раніше. Весь цей час схема може працювати.
Все, що можуть зробити постраждалі зараз – заблокувати скомпрометовані карти, випустити нові та чекати компенсацій від банку.
Опитані “Країною” експерти з безпеки називають кілька версій за цією схемою шахрайства.
“Дані карт – номери на пластиці та CVV-код – могли збирати в публічних місцях, наприклад, у магазинах підглядати через камери відеоспостереження, поки люди оплачували покупки. Постраждалі могли не помічати, як за ними стежать, і не підозрювати, що їхні карти вже скомпрометовані. А ось крадіжки (списання грошей), схоже, відбувалися вже з-за кордону.. Або шахраї схему прокручували через p2p-платежі, або у форматі оплат підписок.
А також уточнили, що за правилами VISA та MasterCard компенсації постраждалим клієнтам у результаті виплачуватиме банк-еквайєр (обслуговуючий проводки шахраїв) – тобто іноземна фінустанова, яка прогавила цю шахрайську схему. Але тільки після детального розслідування, яке проводиться за стандартами міжнародних платіжних систем та за їх участю протягом тих самих 120 днів.