Вірусний модний бренд Selkie, який позиціонує себе як прихильника “повільної моди” та сталого розвитку, нещодавно був викритий у використанні генеративного ШІ для створення своїх дизайнів. Компанія випустила свою колекцію до Дня Святого Валентина 2024 року під назвою “Дім там, де серце” – Home Is Where the Heart Is -17 січня, після чого піддалася критиці з боку споживачів.
У пості в Instagram бренд продемонстрував кілька нових виробів, але глядачі швидко помітили, що щось не так. У колекції було представлено кілька суконь і світшотів з візерунками котів і собак, але на одному з них було зображено цуценя, у якого виявилось забагато пальців на ногах, пише BBC.
Коментатори соцмереж розкритикували бренд за використання штучного інтелекту, що спонукало представників бренду відповісти, опублікувавши власний коментар про появу штучного інтелекту в моді.
“Тема мистецтва та штучного інтелекту продовжує залишатися поляризуючою, деякі художники виступають за, а інші – проти. Наша засновниця сама художниця і протягом багатьох років використовувала багато різних технік у дизайні Selkie. Вона акварелістка, ілюстраторка, графічна дизайнерка тощо. Для художниці, яка любить технології та бачить, як інші бренди вже використовують штучний інтелект у різні способи, було важливо вивчити цей новий засіб (…)
Ця колекція була розроблена рік тому, (…) якщо це майбутнє моди, то Selkie знаходиться попереду (…) Ми з нетерпінням чекаємо, як ця колекція буде сприйнята, і ми будемо використовувати відгуки клієнтів, щоб визначити, чи можемо використовувати ШІ в майбутньому”, – написали вони, маючи на увазі роботи засновниці Selkie Кімберлі Гордон, створені за допомогою ШІ.
В коментарях пишуть, що здивовані тим, що бренд продовжує захищати помилки ШІ.
“На додачу до всього, що мене турбує, Selkie продовжує захищати цей дизайн з проблемами якості в самому візерунку… 😅 Я люблю цей бренд, завжди любила ваші принти і раніше не помічала помилок. Але тут є дуже очевидні проблеми з якістю”, – пишуть споживачки модного одягу.
Модниці одностайно висловили розчарування.
“Це розчаровує… Так чи інакше, давайте перейдемо до брендів, які цінують і поважають декоративно-прикладне мистецтво”, – вони додали, що поважали бренд за несхожість на інших, аж тут раптом виявилось, що конкурентні перегони на модному ринку – для нього пріорітетніші за думку прихильників.
Selkie – не перші й не єдині
І дійсно, Selkie – далеко не перший модний бренд, який використовує генеративний ШІ. У 2023 році Valentino створив згенеровані штучним інтелектом візуальні ефекти для своєї кампанії Essential. Prada, Gucci й Levi’s також створювали рекламу з використанням ШІ. Тоді ці кроки теж викликали негативну реакцію споживачів – через використання згенерованих штучним інтелектом зображень людей замість живих моделей.
Деякі модні бренди не лише використовують ШІ в рекламі, а й створюють цілі колекції з його допомогою. У Нью-Йорку навіть проводиться Тиждень моди зі штучним інтелектом, присвячений показу останніх новинок. Бренди швидкої моди, такі як H&M, повністю покладаються на штучний інтелект. Минулого року H&M’s Creator Studio навіть почала дозволяти клієнтам створювати власні дизайни, які згодом друкуються на одязі за допомогою нової платформи генеративного ШІ Stable Diffusion.
Згідно ж зі звітом Mckinsey за 2023 рік, використання генеративного ШІ може додати близько 275 мільярдів доларів до операційного прибутку секторів одягу, моди та розкоші. Цей дохід, безумовно, мотивує бренди використовувати ШІ.