Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Помилковий переказ на чужу картку: як повернути гроші
    • Штучні органи замість тварин: у США запускають програму переходу до 3D-моделей у медицині
    • У Франції відкрили вогонь по невідомих дронах над базою з ядерною зброєю
    • В Україні виявили десятки тисяч небезпечних іграшок напередодні свят
    • НБУ продає золоті 100 грн з особливим дизайном: який вигляд мають
    • Морози і штормовий вітер: синоптикиня розповіла, якою буде погода 6-7 грудня
    • Як прикрасити ялинку 2026 року: кольори, тренди, фото
    • Корабель ВМС США помилково відкрив вогонь по американських винищувачах, – BI
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Київський метрополітен затопило, станції закрито: що сталося та скільки триватиме транспортний колапс

    Київський метрополітен затопило, станції закрито: що сталося та скільки триватиме транспортний колапс

    Ольга СтепановаОльга Степанова08 Грудня 2023, 19:164 Mins Read Головні новини
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Новина про закриття ділянки синьої гілки метро в Києві на терміновий ремонт застала містян зненацька. Міська влада анонсувала перекриття руху на шести станціях і початок ремонтних робіт з 9 грудня. Втім, вже удень 8 грудня в КМДА повідомили про припинення руху метро від "Либідської" до "Теремків".

    НП чи катастрофа: що насправді сталося на синій гілці

    Як повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник, з понеділка на ділянці поблизу “Либідської” експерти та інженери виявили проблемну зону, яку підтоплювало.

    Тому на засіданні Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій КМДА вирішили у терміновому порядку почати ремонт на перегінному тунелі між станціями “Деміївська” та “Либідська”. А оскільки ситуація погіршувалася, то з огляду на безпеку пасажирів рух поїздів вирішили зупинити вже із сьогоднішнього дня.

    “Потрібно буде розрити тунель і замінити його частину під річкою Либідь, який будували в 2008-2010 роках. І під час будівництва були проблеми через те, що там під плавунами втонув тунелепрохідний щит. Тому роботи більше виконували в ручному режимі, а не автоматизованому. Зараз це дається взнаки. Там потрібно буде розрити велику ділянку (залягання 5-8 метрів глибини) виділити частину, яка пропускає воду”, — уточнив він.

    Як повідомив на екстреному брифінгу начальник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський, фахівці підземки проводили цілодобовий моніторинг перегону між станціями в проблемній зоні, щоб не зупиняти рух раніше.

    “Ми стежили, щоб не з’являлися нові тріщини і додаткові витікання. Але сьогодні після ранкового піку ми побачили нові тріщини і це вже — загроза для безпеки перевезення наших пасажирів. Тому прийняли рішення зупинити рух по цій ділянці о 13:35. Паралельно ми вже займаємося роботами з ліквідації цієї ситуації”, — розказав Брагінський.

    Тріщини конструкції перегону на синій гілці
    Тріщини конструкції перегону на синій гілці
    Через тріщини просочується вода, тунель теоретично може завалитися
    Через тріщини просочується вода, тунель теоретично може завалитися

    За його словами, з наступного понеділка експерти Державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій почнуть комплексний аналіз з геодезії в небезпечній зоні та мають надати свої висновки, чому тунель почав тріскатися. Вони дадуть свої рекомендації для старту нових будівельних робіт. Перший проміжний звіт очікується через два тижні.

    “Після цього над тунелем вириють котлован. Ми повинні ззовні дістатися до тунелю, щоб побачити, чи було генпідрядником виконано норми, передбачені проєктом. Тобто, чи була там зроблена гідроізоляція, чи було хімзакріплення. Іншими словами, відповідали виконані роботи проєкту будівництва чи ні”, — додав керівник КП.

    Проблемна ділянка з підтопленнями і тріщинами
    Проблемна ділянка з підтопленнями і тріщинами
    Від підтоплення всередині тунелю вже формуються "сталактити"
    Від підтоплення всередині тунелю вже формуються “сталактити”

    Зазначимо, метрополітен є об’єктом підвищеної електричної небезпеки, адже поїзди підземки живляться від мережі постійного струму від контактної рейки (напруга якої становить 550—975 вольт постійного струму). Тому гідроізоляція тунелів є однією з ключових умов безпеки.

    Чи буде транспортний колапс і на скільки місяців/років затягнеться ремонт

    Попередньо, як анонсували в КМДА, ремонт перегінного тунелю триватиме пів року. Як повідомили у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, через ремонт перегінного тунелю на синій гілці метрополітену відсьогодні від станції метро “Теремки” до ст. “Либідська” організовано рух наземного транспорту, що дублюватиме маршрути закритих станцій метро.

    Втім, у соцмережах жителі Голосіївського району і депутати Київради вже передрікають колапс громадського транспорту. Наприклад, під час повітряних тривог, коли наземний транспорт має зупинятися.

    “Як думаєте, на скільки місяців/років затягнеться ремонт перегінного тунелю між станціями “Деміївська” та “Либідська”? Накидайте ваші варіанти в коментарях! Поки заплановано 6 місяців. Закривають шість!!! станцій метро: “Деміївська”, “Голосіївська”, “Васильківська”, “Виставковий центр”, “Іподром”, “Теремки”. Натомість обіцяють організувати громадський транспорт… який зупиняється під час повітряних тривог. Ще можете накидати в коментарях лайфхаки для тих, хто уникав маршруток, обираючи метро, як проїхатися в маршрутці, заплативши легально, наприклад”, — написала депутатка Київради Євгенія Кулеба у себе в Facebook-акаунті.

    У коментарях під її дописом містяни з песимізмом сприйняли екстрене закриття шести станцій.

    Очікувано порція критики міській владі дісталася і від урбаніста Дмитра Макогона: “Якщо порівняти місто з автомобілем, то Кличко і його команда, це про чуваків, які беруть розбиту тачку, якій потрібна капіталка, роблять їй марафет, скручують пробіг, затикають жуйкою радіатор і звичайно обвішують її неоном, і це все впарюють покупцю”.

    За його словами, проблема в тому, що покупець щоразу ведеться на “марафет” у вигляді парків “Наталок” і вулиць з гарним мощенням, а відсутність дощової каналізації його не дуже хвилює.

    “На жаль, цей наш покупець не бачить, що ті, хто йому щоразу впарює гарну обкладинку, не здатні реалізувати дійсно складні інфраструктурні проекти, які потрібні місту. Більше того, ці управлінці не здатні утримувати існуючі. А фахівці, які б могли це робити, не будуть працювати з шахраями. Тож нас і далі будуть чекати аварії та втомленість різних споруд”, — спрогнозував експерт.

    Як повідомлялось, тим часом будівництво метро на Виноградар досі триває та продовжиться вже у 2024 році, на що з міського бюджету планують додатково виділити кошти.

    Найважливіші події дня, головні заяви, рішення та аналітика — усе, що визначає інформаційний порядок денний України та світу, читайте в розділі «Головні новини».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    київ київський метрополітен станції метро транспортний колапс
    She Womo
    Останні новини
    Сьогодні

    Помилковий переказ на чужу картку: як повернути гроші

    17:26

    Штучні органи замість тварин: у США запускають програму переходу до 3D-моделей у медицині

    17:23

    У Франції відкрили вогонь по невідомих дронах над базою з ядерною зброєю

    17:20

    В Україні виявили десятки тисяч небезпечних іграшок напередодні свят

    17:02

    НБУ продає золоті 100 грн з особливим дизайном: який вигляд мають

    16:56

    Морози і штормовий вітер: синоптикиня розповіла, якою буде погода 6-7 грудня

    16:54

    Як прикрасити ялинку 2026 року: кольори, тренди, фото

    16:50

    Корабель ВМС США помилково відкрив вогонь по американських винищувачах, – BI

    16:46

    Виплатять майже 2 400 гривень: які 5 доплат можуть отримати пенсіонери

    16:43

    Учені навчилися “перезаряджати” старіючі клітини

    16:38
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.