Вартість експертного дослідження тунелів між ст.м. “Деміївська” та “Либідська”, що проводили у 2024 році, склала понад 4 млн грн. Згідно з тендерною документацією, одна година роботи експерта складає більше за 8 тисяч гривень. А це в 21 раз більше за встановлену Мінюстом вартість експертогодини у 380 грн. Відтак, є підстави говорити про змову між столичною підземкою та приватними компаніями, що надавали експертні послуги.
Про це повідомила депутатка Київради Вікторія Пташник в ефірі програми “В тіні Каштана”. За словами депутатки, на початку 2024 року КП “Київський метрополітен” проводило два тендери на експертне дослідження “проблемної” ділянки тунеля між станціями на “синій” лінії метро. Загальна вартість цих закупівель, що проводилися без відкритого конкурсу, становила 4 млн грн.
“Вартість години роботи експерта склала більше за 8 тис грн. В той час, як Мін’юст для державних установ на 2024 рік встановив вартість експертогодини в розмірі майже 380 гривень. Порівняйте ці цифри, мені здається, різниця суттєва”, – зазначила Пташник.
На думку депутатки, це може бути підставою для підозр щодо керівництва столичної підземки у змові з приватними компаніями, що надають експертні послуги. Адже КП “Київський метрополітен” не спробував замовити експертизу в державних установах, або не запитав в них хоча б цінову пропозицію для попереднього розрахунку вартості такої експертизи та орієнтовної ціни.
“Ми зараз говоримо про те, що от у нас метро на Виноградар має будуватися, але не вистачає грошей на його будівництво. Але, друзі, ну їх не буде, якщо ми будемо так розкидатися грошима то на приватних експертів, то ще на щось. Тому, мені здається, що це історія, яку не можна замовчувати, вона має стати публічною, і завдяки публічному тиску ми маємо створити запобіжник для подібних історій в майбутньому”, – додала депутатка Вікторія Пташник.