Під дописами-звітами компанії ДТЕК Київські електромережі мешканці мікрорайонів почали активно “здавати” сусідні будинки, у яких не відмикають світло чи відмикають, але на менший час, це свідчить про запит на соціальну справедливість
Кияни активно “здають” енергетикам ті будинки, які або зовсім не знеструмлюють, або відключають на годину-півтори замість звичних вже для міста графіків. Про ситуацію повідомляють просто під дописами ДТЕК Київські електромережі на Facebook. Це свідчить про прагнення містян до соціальної справедливості, і ще – трішки про звички мешканців столиці.
Інформатор вже писав про відповідь від ДТЕК щодо будинків-“щасливчиків”, які заживлені від тих-таки ліній, до яких під’єднані об’єкти критичної інфраструктури. Згідно з даними оператора систем розподілу, нині таких будівель у столиці лише 4%, або загалом 510. Раніше, ще напочатку блекаутів 2022 року, таких будівель було 12%.
Втім, остаточно досягнути справедливості у цьому питанні складно. По-перше, тому, що докорінно не зрозуміло, хто має знеструмлювати ці будівлі. За повідомленням від ДТЕК, їх все одно мають відмикати, але в ручному режимі, а робити це повинні електрики житлових обслуговуючих організацій. А щоб отримати зворотній зв’язок, ДТЕК Київські електромережі збирає скарги від киян на такі будинки на своїй сторінці у Facebook.
І кияни радо повідомляють про нерівномірність знеструмлень. Так, у четвер, 4 липня, мешканка Оболоні Ірина Коротаєва написала, що у її будинку по Оболонському проспекту немає світла вже протягом 6 годин.
“А поруч будинки – №10, 10А, 10Б, 10В – світло є завжди. Де справедливість? Кажуть, місцеві електрики повинні вимикати”, – пише Ірина, у відповідь ДТЕК Київські електромережі написали про стабвідключення за графіком у будинку пані Ірини, а щодо “щасливчиків” – запит поданий “у відповідний відділ для перевірки”.
Про знеструмлення житлових будинків на Академмістечку запитує Максим Дятел. Каже: не зважаючи на те, що на його мікрорайоні більшість споруд належить до 6-ї групи відключень, деякі будинки відмикають все ж менше, ніж інші.
“Навіщо писати на сайті, що світло за такою-то адресою вимкнено, коли воно є? (За адресами) вулиця Генерала Наумова 31, Академіка Булаховського 30, 42/43, Чорнобильська 24/26, Академіка Палладіна 32/34, Ірпінська 70 будинки вимикають тільки на 1 годину. У людей зовсім проблем немає з електроенергією. Звідкись взялася така група на декілька будинків на весь район – це щоб їх не вимикати?” – питає Дятел.
Ситуацію на мікрорайоні Теремки у Голосіївському районі висвітлює Наталя Соловйова. У своєму дописі киянка апелює до справедливості, яку обіцяли у ДТЕК: за її словами, по вул. Степана Рудницького світло до будинків №3, 9 та 5 підключають лише у “білих” зонах. У “сірій” сяють майже всі навколишні будинки – окрім перелічених.
“За можливості наші диспетчери намагаються чергувати групи та лінії при відключеннях. Лінії вмикаються поступово, одні вимикають інші вмикають. Також відключення запроваджується в світло-сірих зонах через ситуацію в мережі”, – дає досить розмиту відповідь ДТЕК Київські електромережі.
Подібних скарг, що залишають кияни під щоденними дописами-звітами оператора розподільчих мереж, чимало. Але варто зазначити, що важелів впливу на обслуговуючі компанії в оператора системи розподілу електроенергії немає. Можна лише “попросити по-хорошому”, і, за логікою, у таких компаніях мають іти назустріч (власне, бо йдеться саме про соціальну справедливість).