Днями українців попереджали про нову шахрайську схему з використанням eHealth. Зазначалося, що шахраї під виглядом “лікарів” та “медсестер” викрадали персональні дані.
Схему реалізовували наступним чином — зловмисники телефонували жертвам і повідомляють про необхідність тимчасової перереєстрації в системі eHealth і просили назвати код із SMS.
У разі отримання коду аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису і отримати доступ до персональних даних жертви.
У Центрі стратегічних комунікацій наголосили, щоб не потрапити на гачок шахраїв, потрібно пам’ятати:
- сімейні лікарні не телефонують пацієнтам для отримання будь-яких кодів;
- дані пацієнтів у eHealth не зникають і не потребують “відновлення”;
- будь-які зміни в системі охорони здоров’я відбуваються лише за вашої особистої присутності.
На появу шахрайської схеми відреагували і в Національній службі здоров’я України. Там наголосили, що в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через SMS.
Також у НСЗУ пояснили, що лікар може телефонувати пацієнту у наступному випадку:
- якщо в процесі проведення верифікації лікар виявив, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар телефоном уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.