Компанія, яка випускає жіночу білизну, розмістила банер на підтримку військовослужбовиць ЗСУ. У рекламі використали обличчя колишньої акторки “Кварталу 95” Олени Кравець, яка озвучила певні слова від імені бійчині з позивним “Піранька”. В українців виникли питання: чому не дали слова жінкам, які воюють у складі Сил оборони, і чому їхні імена використали у рекламі без погодження. Світлину банера із зображенням, яке викликало хвилю питань у соцмережі, ексвійськова Аліна Сарнацька розмістила у X (Twitter).
Рекламний банер, який викликав обговорення, помітили у Київському метрополітені. На ньому фото Олена Кравець і текст, у якому ідеться про незручності, які можуть відчувати жінки у війську. Внизу, малопомітними літерами, вказується, що слова про незручності — це начебто скарги бійчині “Піраньки”. Проєкт називається “Одна за одну”.
Скандал з Кравець і brabrabra — деталі
У дописі Сарнацької вказується, що проєкт, на її думку, використали з метою піару. На допомозі військовослужбовицям вирішили прорекламувати свою діяльність і компанія-виробник білизни, і громадська організація, яка до цього причетна, і Олена Кравець. При цьому захід втілили без жінок у війську, яких він стосується.
На подію відреагувала народна депутатка Ірина Геращенко. Політикиня написала, що втілення проєкту для військовослужбовиць без них самих — “це дно”.
Українці залишили коментарі щодо банера. По-перше, посилаються на військовослужбовиць, які скаржаться, що їхні відверті слова використали без попередження, нічого не угодивши і, до всього, використавши імена. Крім того, запитують, чому надали слово акторці, а не справжній жінці з війська.
На сторінці Instagram brabrabra є пояснення щодо суті та способу втілення проєкту. Вказується, що жінки мають купити у них два комплекти білизни: один — для себе, другий — спеціальний комплект для військовослужбовиці. Ще один набір компанія надає бійчиням безплатно. Перелічуються імена селебріті, яких долучили до проєкту: крім Олени Кравець, є блогерка Даша Квіткова та інших. На думку компанії, селебриті зможуть “гучніше доносити їхній біль”. Крім того, запевняють, що макети й тексти були узгоджені з соціальною ініціативою Arm Women Now та Жіночим ветеранським рухом Veteranka.
Тим часом з’явилась реакція військовослужбовиць. Медикиня “Піранька” запитувала, навіщо використали її ім’я. А медикиня з позивним “Професорка” написала, що не очікувала, що її відповіді використають так у рекламній кампанії.
На сторінці Instagram Олени Кравець є допис про проєкт brabrabra, під яким українці залишали незадоволені коментарі. Відповіді від акторки поки що немає.
Зазначимо, на сторінці Жіночого ветеранського руху Veteranka відсутні коментарі щодо ситуації. Також їх немає на сторінці Facebook Arm Women Now.