В Україні з 1 червня посилюються вимоги до переказів з картки на картку. Так, без підтверджених джерел доходу дозволена сума переказу зменшиться на 50 тис. грн і становитиме до 100 тис. грн.
На сьогодні більшість банків вдається до обмежень щодо клієнтів, якщо на їхніх карткових рахунках фіксується незвична активність або перевищено встановлений ліміт переказів. У таких випадках фінансова установа може тимчасово заблокувати підозрілий рахунок. Щоб уникнути цього, варто не використовувати картки для операцій, що не відповідають їх призначенню або вказаним кодам транзакцій. Провідна експертка з фінансового моніторингу “Глобус Банку” Марина Павленко у коментарі для OBOZ.UA розповіла, що мова йде про так званий міскодинг.
Не варто також використовувати свою банківську картку для протиправних дій – зокрема, участі в дроп-схемах, коли шахраям передається доступ до рахунків в обмін на фінансову вигоду.
Крім того, як зауважила Павленко, необхідно дотримуватись і інших рекомендацій, зокрема:
- Перевірити чинні ліміти та нормативні обмеження на сайті свого банку. Це допоможе уникнути проблем із переказами.
- Під час відкриття рахунку важливо чітко вказати мету взаємодії з банком, надати інформацію про заплановані фінансові операції та ті послуги, які вам будуть потрібні.
“Надзвичайно важливо бути чесним щодо обсягу доходів та максимально очікуваної суми надходжень на рахунок протягом місяця. Чим більше правди у використанні рахунку – тим меншою є ймовірність його блокування”, – зазначає банкірка.
Під час відкриття рахунку необхідно повністю відповідати на всі запити банку, а у разі потреби – надати додаткові документи.
“Типова ситуація: клієнтка хоче відкрити рахунок, не маючи власних доходів, але її чоловік планує щомісяця переказувати кошти на її картку. У такому випадку важливо пояснити мету відкриття рахунку, надати підтверджувальні документи і вказати обсяг щомісячних переказів у зіставленні з доходами чоловік”, – пояснила Павленко.
У разі блокування рахунку перш за все потрібно звернутися до свого банку. За словами банкірки, фахівці установи нададуть роз’яснення щодо подальших дій.
Вона також підкреслила, що у переважній більшості випадків, близько 90%, проблему вдається вирішити швидко та з незначними наслідками для клієнта.
“У більшості випадків після надання пояснень і документів клієнтові відновлюють доступ до рахунку. Якщо надана інформація виявляється недостатньою або не пояснює суть операцій, клієнту, ймовірно, доведеться змінити банківську установу”, – розповіла Павленко.
Курс валют, банківські рішення, інвестиції, кредити, податки та персональні гроші. Аналітика ринку й поради для тих, хто стежить за своїми фінансами, — читайте в розділі «Фінанси».

