В Україні банки зобов’язані регулярно оновлювати інформацію про клієнтів, а під час воєнного стану вимоги до цього процесу стали ще жорсткішими. В “Ощадбанку” уточнили, кому і як часто потрібно проходити актуалізацію даних та чому одні отримують такі запити частіше, ніж інші.
У фінустанові пояснюють, що повідомлення з вимогою оновити персональні дані надсилаються індивідуально — залежно від того, який рівень ризику банк автоматично визначає для конкретного клієнта. Це передбачено законом про запобігання відмиванню доходів і фінансуванню тероризму.
“Є клієнти, від яких ми маємо отримувати оновлену інформацію щороку, а комусь достатньо подавати її раз на п’ять років. Це звичайна процедура, яку проходять усі банки”, — пояснюють в Ощаді.
Банк оцінює ризики та призначає клієнтові категорію, від якої і залежить періодичність актуалізації:
- Високий рівень ризику — оновлення даних раз на рік.
- Середній рівень ризику — раз на три роки.
- Низький рівень ризику — не частіше ніж раз на п’ять років.
Будь-які зміни у законодавстві, зайнятість у ризикових сферах або підозрілі фінансові операції можуть автоматично підвищити рівень ризику та скоротити період між оновленнями.
Ощадбанк надсилає повідомлення про необхідність оновити дані за 30 днів до кінцевого терміну. У клієнтів є два варіанти проходження процедури:
Дистанційно — через застосунок або вебверсію “Ощад 24”:
- відкрити сповіщення;
- натиснути “Ще”;
- зайти у профіль;
- перевірити дані та оновити їх за потреби.
Особисто у відділенні банку — з паспортом та ідентифікаційним кодом.
У банку наголошують, що навіть якщо інформація не змінилася, актуалізація все одно потрібна: вона підтверджує, що клієнт усе ще користується послугами та знаходиться в актуальному статусі.
Курс валют, банківські рішення, інвестиції, кредити, податки та персональні гроші. Аналітика ринку й поради для тих, хто стежить за своїми фінансами, — читайте в розділі «Фінанси».

