В Україні банки зобов’язані проводити фінансовий моніторинг своїх клієнтів та зупиняти операції, які їм здаються підозрілими (ризикованими). Вимоги до фінансового моніторингу зростають, при тому в деяких випадках банк може визнати ризикованим не тільки конкретну операцію, але і взагалі співпрацю з клієнтом. В такому випадку рахунки закриють навіть без пояснення причини.
При тому діють Рекомендації щодо ознак ризикових операцій НБУ, якими керуються банки, йдеться в публікації OBOZ.UA. Якщо банк вважає операцію ризикованою, він може призупинити її та попросити надати документи, які підтвердять легальність операції. Йдеться про такі випадки:
- регулярне (понад 3 рази на місяць) отримання коштів у готівковій формі з рахунку(ів) клієнта; працюють на посаді, яка не передбачає отримання заробітної плати, вищої від рівня середньої заробітної плати у відповідному регіоні України;
- делегували свої права щодо відкриття та/або розпорядження рахунком(ами) (за винятком строкових депозитних) третій особі;
- відкрили рахунок, провели (здійснили спробу провести) фінансову операцію за втраченим паспортом (або іншим документом, що посвідчує особу);
- здійснюють фінансові операції з готівковими коштами в обсягах, що:
– не відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта;
– відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта, однак періодичність проведення (щоденно, чи кілька разів протягом тижня) та значні суми таких операцій можуть свідчити про використання рахунків фізичної особи не за призначенням;
- регулярне (більше 3 разів на місяць) надходження коштів (у тому числі із-за кордону), що в подальшому видаються готівкою.
- регулярне (більше 3 разів на місяць) отримання фізичною особою коштів у готівковій формі як кредит від банку, який погашається в той же день або протягом найближчих днів, зокрема за рахунок коштів, що надходять на рахунок клієнта в безготівковій формі