Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Телефон сідає за день? Лайфхаки для батареї, які працюють на 100%
    • 7 легких рецептів для швидкого схуднення без голоду
    • Рік Коня принесе удачу саме цим трьом знакам Зодіаку
    • Українці можуть втратити дах над головою: нові плани Європи
    • Мобілізованим доведеться розкошелитися: чим забезпечить держава, а що треба купувати
    • Штраф 3400 гривень прямо на вулиці: кого жорстко покарають за носіння одягу ЗСУ
    • Миколаїв і Одеса як “картка для торгу”: аналітики ISW про плани РФ
    • She Congress 2025: історії рішучості жінок, що змінюють бізнес, громади й суспільні цінності
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Один літак замість п’ятнадцяти: авіагалузь РФ паралізована, – Reuters

    Один літак замість п’ятнадцяти: авіагалузь РФ паралізована, – Reuters

    Ткаченко ВалентинаТкаченко Валентина09 Серпня 2025, 09:162 Mins Read Економіка
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Російська авіаційна промисловість у 2025 році зуміла поставити замовникам лише один із 15 запланованих комерційних літаків. На зрив графіків вплинули західні санкції, що перекрили доступ до іноземних компонентів, та високі процентні ставки, які обмежили інвестиції у виробництво.

    Після початку повномасштабної війни в Україні у лютому 2022 року російські авіакомпанії втратили можливість напряму закуповувати літаки та запчастини Airbus і Boeing, пише Reuters. Нині вони намагаються отримувати критично важливі деталі через складні непрямі схеми імпорту.

    “Немає компонентної бази, технологій, виробничих потужностей, інженерів. Щоб створити все це з нуля, потрібні роки, а то й десятиліття”, — заявив на умовах анонімності представник російської авіаційної галузі.

    Авіаційні обмеження особливо болісні для країни з 11 часовими поясами, де внутрішні перевезення залежать від комерційних літаків. Дефіцит сучасних повітряних суден уже призводить до трагедій та збоїв: наприкінці липня внаслідок аварії Ан-24 1976 року випуску загинули 48 людей, а невдовзі після цього “Аерофлот” був змушений скасувати десятки рейсів через кібератаку.

    Зриви планів і відтермінування виробництва

    Ще у 2021 році Росія ввела в експлуатацію 52 нові літаки, більшість із яких були іноземного виробництва. Після 2022 року ситуація різко змінилася — за цей період додалися лише 13 повітряних суден, з них 12 — Superjet, що також залежать від імпортних деталей.

    Уряд неодноразово коригував цілі: спочатку планували 171 літак на 2024–2025 роки, потім скоротили до 21, а нещодавно заявили про черговий перегляд. За словами генерального директора “Ростеху” Сєргєя Чємєзова, серійне виробництво нових моделей MC-21, SJ-100 та ІЛ-114 розпочнеться не раніше 2026 року — на два роки пізніше від запланованого.

    Окремою проблемою став літак MC-21, повністю зібраний з російських компонентів: він виявився важчим та менш ефективним за “імпортні” борти, що зменшило інтерес авіакомпаній до його експлуатації.

    Санкції та обхідні маршрути постачання

    Попри офіційні заяви про імпортозаміщення, Росія продовжує отримувати деталі через посередників у Туреччині, Китаї, Киргизстані та ОАЕ. За даними митниці, у 2024 році через ці країни ввезли запчастин щонайменше на 300 тисяч доларів, серед яких компоненти Safran, Honeywell та Rolls-Royce. Компанії запевняють, що не співпрацюють з російськими контрагентами та мають програми контролю за дотриманням санкцій.

    Міністр промисловості РФ Антон Аліханов визнав, що створення літака, повністю незалежного від імпорту, є “надскладним” завданням, з яким досі не стикалася жодна країна світу.

    Дефіцит літаків на тлі високого попиту вже впливає на вартість квитків, яка, за даними “Росстату”, зростала протягом 2023–2024 років. Щоб компенсувати брак бортів, Москва навіть намагається залучати авіакомпанії з Казахстану та Узбекистану для виконання внутрішніх рейсів.

    Ключові економічні події України та світу: курси валют, рішення урядів, інвестиції, ринки, енергетика й фінанси. Аналітика, прогнози та тенденції розвитку глобальної й національної економіки — читайте в розділі «Економіка».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    літаки
    Останні новини
    Сьогодні

    Телефон сідає за день? Лайфхаки для батареї, які працюють на 100%

    12:13

    7 легких рецептів для швидкого схуднення без голоду

    12:00

    Рік Коня принесе удачу саме цим трьом знакам Зодіаку

    11:49

    Українці можуть втратити дах над головою: нові плани Європи

    11:36

    Мобілізованим доведеться розкошелитися: чим забезпечить держава, а що треба купувати

    11:30

    Штраф 3400 гривень прямо на вулиці: кого жорстко покарають за носіння одягу ЗСУ

    11:27

    Миколаїв і Одеса як “картка для торгу”: аналітики ISW про плани РФ

    11:24

    She Congress 2025: історії рішучості жінок, що змінюють бізнес, громади й суспільні цінності

    11:20

    У Кремлі заявили, що розмову Путіна і Трампа поки не планують

    11:14

    Все, лавочка закривається: ФОПів в Україні чекає тотальна зміна податкових правил

    11:10
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.