Китай вважався найбільшим імпортером вугілля у світі, але в 2024 році Пекін у рази зменшив закупівлі російського вугілля, натомість збільшивши імпорт від інших ключових постачальників, зокрема з Австралії, в рік рекордного імпорту вугілля. Про це пише агентство Reuters.
Закупівлі Китаю минулого року досягли історичного максимуму – 547,2 мільйона тонн, що становить рекордні 41% світової торгівлі вугіллям, згідно з дослідженням LSEG.
Минулого року імпорт із провідного постачальника Індонезії зріс на 8% до 236,99 мільйона тонн, хоча це нижче загального зростання імпорту вугілля, яке склало 14,4%.
Росія залишилася другим за величиною постачальником вугілля для Китаю, але стала єдиним ключовим виробником, чиї постачання до Китаю скоротилися у 2024 році. Китайський імпорт із Росії зменшився на 7% порівняно з рівнем 2023 року, до 93,86 мільйона тонн, через санкції, відновлено імпортне мито Китаю та експортні збори, які Росія запровадила протягом року.
Натомість австралійські експортери стали найбільшими вигодонабувачами рекордного імпорту. Постачання з Австралії зросли на 59% порівняно з попереднім роком, до 83,24 мільйона тонн, перевищивши рівень 2020 року — останнього повного року перед тим, як Китай запровадив неофіційну заборону імпорту австралійського вугілля.
У 2020 році Китай імпортував 77,51 мільйона тонн австралійського вугілля, а у 2021 та 2022 роках практично припинив ці закупівлі. Обмеження було скасовано у січні 2023 року на тлі покращення відносин між Пекіном та Канберрою, що також відновило торгівлю ячменем та вином.
Імпорт вугілля з Монголії до Китаю зріс на 19%, до 82,82 мільйона тонн, завдяки покращенню інфраструктури на кордоні. Проте за обсягом поставок Монголія поступилася Австралії і опинилася на четвертому місці.