Очільник чеської компанії PBS Group Павел Чехал напередодні заявив, що виробництво спільно розробленого з Україною турбореактивного двигуна AI-PBS-350 вже скоро розпочнуть на заводі у Велька-Бітеш. Defense Express проаналізував можливості двигуна та спробував відповісти, як його можна застосовувати.
Відомо, що AI-PBS-350 являє собою малогабаритний турбореактивний двигун, який важить 51 кг та має тягу у 3400 Н. За словами спеціалістів, його можна використовувати для крилатих ракет та БПЛА.
Але про яку саме зброю йде мова? Спеціалісти звертають увагу на тягу, яка може вказати на злітну вагу того чи іншого виробу.
У якості прикладу вони наводять американську крилату ракету AGM-158 JASSM, яка має злітну вагу близько 1000 кг. Цей виріб використовує двигун Teledyne CAE J402-CA-100, який має тягу близько 2900 Н.
У той же час, для ракети Tomahawk зі злітною вагою 1300 кг використовують двигун F107-WR-402 з тягою 3100 Н. Таким чином, новий двигун можна буде використовувати саме для зброї такого класу.
Втім, можна не обмежуватись крилатими ракетами. На користь цього говорить приклад норвезької протикорабельної ракети середньої дальності NSM, яка важить трохи більше 400 кг та має доволі потужний двигун Microturbo TRI-40 з тягою від 2500 Н до 3300 Н.