Китайський автовиробник Chery почав збирати автомобілі у Росії на трьох заводах, що залишилися від західних конкурентів, включно з Volkswagen та Mercedes.
Видання Reuters пише, що китайські автовиробники захопили більше половини авторинку РФ за обсягом продажів відтоді, як більшість західних конкурентів покинули країну через повномасштабне вторгнення в Україну. Тепер вони розширюють сферу свого впливу, щоб охопити і більшу частину російського виробництва.
На додачу до імпорту готових авто в Росію, Chery, на частку якої припадає майже п’ята частина продажів легковиків у РФ, імпортує майже готові машини та завершує складання на трьох російських заводах. Компанія, імовірно, робить ставку на високий попит у країні, оскільки внутрішній ринок Росії бореться з обмеженим обсягом виробництва та невикористовуваними виробничими потужностями.
На заводах, що належали Volkswagen, Mercedes-Benz та Nissan, випускають позашляховик Tiggo і модель Exeed від Chery. На Санкт-Петербурзькому автомобільному заводі, що належав Nissan, Tiggo 7 ребрендується в Xcite X-Cross 7.
Xcite став найкращим новим брендом Росії. Завод, запускаючи виробництво в січні, заявив, що працює з неназваним “міжнародним партнером”. З травня по вересень продано 3 447 авто.
Компанія Chery і Росія прагнуть звести до мінімуму розголос виробництва на російських заводах. Співпраця Китаю з РФ уже стала предметом пильної уваги з боку Заходу, який намагається припинити обхід санкцій Москвою.
За даними російського аналітичного агентства “Автостат”, 2023 року компанія Chery разом із брендами Exeed і Omoda, які їй належать, майже вчетверо збільшила продажі нових авто в Росії порівняно з 2022 роком – до трохи більше ніж 200 000 машин. У 2024 році, за даними “Автостату”, цей показник уже перевищено.
Водночас у компанії Chery повідомили, що авто поставляються на російський ринок, але немає планів будувати або купувати там заводи.
Після рішення ЄС про введення тарифів на імпорт електромобілів, вироблених у Китаї, китайські Chery будуть обкладатися додатковим митом.