Довготривалі відключення електроенергії спричинили конфлікт між ритейлерами та виробниками молочних продуктів. Харчові компанії зазнали значних збитків через псування товарів, тоді як супермаркети накладають штрафи на мільйони гривень.
Спілка молочних підприємств України вважає, що недопостачання продукції внаслідок відключень електрики має розглядатися як форс-мажор, проте ритейлери не погоджуються з цим.
Арсен Дідур, виконавчий директор Спілки, пояснив, що через липневі відключення електрики та сильну спеку молокозаводи мали проблеми, бо не могли відмовити фермерам у прийомі молока. Водночас супермаркети повертали до 20% непроданих товарів через відсутність умов для зберігання.
Нереалізовані продукти просто викидали, навіть не використовуючи їх як корм для тварин. Дідур зауважив, що супермаркети мали б підготуватися до відключень електроенергії, обладнавши себе альтернативними джерелами живлення.
Виявилося, що деякі великі магазини були неготові до таких ситуацій, тоді як менші торгові точки змогли підтримувати свою роботу за допомогою генераторів.
Спілка молочних підприємств звернулася до Асоціації ритейлерів України з офіційним проханням переглянути умови договорів, оскільки через відключення електрики компанії не завжди могли постачати товар у повному обсязі. Вони пропонують вважати цей період форс-мажором.
Дідур також зазначив, що збитки переробних підприємств оцінюються в мільйони гривень, і Спілка шукає підтримку від Верховної Ради для врегулювання ситуації на законодавчому рівні.
В Україні відносини між постачальниками та ритейлерами регулюються Господарським кодексом, але для їх кращого врегулювання потрібне втручання держави, як це робиться в Європі.
Спілка молочних підприємств закликає до законодавчих змін, оскільки відключення електрики ускладнюють роботу постачальників. Конфлікт між молочними виробниками та ритейлерами загострився через ці відключення, і обидві сторони закликають переглянути умови договорів.