У фахових організаціях Which? та RAC Drive попереджають водіїв про небезпеку й марність звички залишати авто заведним узимку. Експерти наголошують: сучасним автомобілям такий спосіб “прогрівання” не потрібен і навіть шкодить.
За словами старшого автомобільного дослідника Which? Майкла Пассингхема, карбюраторні машини, для яких холостий прогрів був необхідним, перестали виробляти ще понад три десятиліття тому. Сучасний двигун швидше досягає оптимальної температури під час плавного руху, а не під час стояння. Це також зменшує витрати пального та навантаження на мотор.
Фахівці визнають, що головний мотив залишити авто заведним – прогріти салон і очистити скло. Однак набагато ефективніше й безпечніше зробити це механічно за допомогою скребка, антиобліднювального спрею або функції дистанційного запуску, якщо вона передбачена виробником. При цьому важливо переконатися, що склоочисники не примерзли: спроба ввімкнути їх у такому стані може пошкодити механізм.
Як альтернативу спреям можна використати розчин солі чи суміш води з оцтом, проте експерти застерігають від використання окропу та твердих предметів на кшталт банківських карток — вони можуть тріснути скло.
RAC нагадує, що у Великій Британії працюючий двигун на громадській дорозі вважається правопорушенням. За відмову вимкнути мотор поліцейські можуть виписати штраф у 20 фунтів, який зростатиме у разі несплати. У повторних випадках сума може сягати 1000 фунтів. На приватній території це не заборонено, однак ризики також є: від викидів до можливості угону.
Експерти радять готувати автомобіль до холодів завчасно — регулярно проходити техогляд, контролювати рівень робочих рідин і виконувати сезонні зимові перевірки. Це допоможе уникнути поломок у мороз та продовжить ресурс авто.
Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».
