Водії в Україні отримали офіційний дозвіл їздити на автомобілях із тріщинами або сколами на лобовому склі.
Таке рішення виніс суд в Івано-Франківській області у справі №345/5545/24, розглянувши ситуацію, коли водія оштрафували на 340 гривень за нібито порушення технічного регламенту.
Суд вивчив пункти 6.8.5 ДСТУ 3649:2010 і 31.3 Правил дорожнього руху, згідно з якими технічні несправності, що забороняють експлуатацію транспорту, не включають тріщини чи сколи на лобовому склі. Відтак, керування автомобілем із такими пошкодженнями не є підставою для адміністративної відповідальності згідно з ч. 1 ст. 121 КУпАП.
Це означає, що в Україні створено прецедент, який може вплинути на практику складання штрафів. Поліцейські більше не мають юридичних підстав карати водіїв за пошкоджене лобове скло — особливо в зоні дії склоочисників.
Однак експерти нагадують: навіть якщо це не є порушенням, тріщини й сколи на склі можуть погіршити огляд та створити ризик ДТП. Тож, з міркувань безпеки, пошкоджене скло варто замінити або відремонтувати.
Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».
