Із 1 травня набули чинності нові правила, які зобов’язують додавати до бензину не менше як 5% спирту, або так званого біоетанолу. УНІАН поспілкувався з експертами та дізнався, які у зв’язку з цим можуть бути ризики для авто та як водіям їх мінімізувати.
“З мого досвіду і знань, які є, єдиний ризик у “спиртових” бензинів полягає в тому, що вони більш агресивно роз’їдають шини, і можуть виникнути певні проблеми із двигуном. Але це стосується переважно старих машин… З точки зору екології, витрат палива різниця (між “звичайним” бензином і “новим”, – УНІАН) невелика. Тому що відсоток спирту невеликий”, – пояснив УНІАН власник та CEO компанії Luaz Motors Вадим Ігнатов.
Утім, на думку паливних експертів, в українських реаліях нова норма про додавання біоетанолу до бензину може спричинити ризики для авто. За словами фахівців, деякі українські компанії будуть порушувати технологічні норми і правила, що призведе до серйозних проблем.
Річ у тім, що спирт має більшу щільність, ніж бензин, тому в деяких резервуарах при додаванні біоетанолу знизу може опинитися спирт, а зверху – бензин.
“У цьому випадку може зрости температура в циліндрах. У зв’язку з цим система охолодження може не справлятися з охолодженням двигуна. Тобто ланцюжок проблем, які можуть виникнути, починаючи від перегріву двигуна і закінчуючи слабкою тягою. При октановому числі, яке дає спирт, доведеться підвищувати обороти, й у вас зростуть витрати палива для підтримки заданої швидкості”, – розповів УНІАН автомеханік Костянтин Куценко.
Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».

