До цікавого висновку прийшли днями вчені, що провели дослідження у Великій Британії. Вони співставили дані про 51 млрд км пробігу електричних автівок та гібридів, і майже 5 трлн км пробігу бензинових та дизельних автівок. Виявилося, що у міських умовах “електрички” та гібриди втричі частіше збивали пішоходів, ніж автівки з двигунами внутрішнього згоряння.
Вчені зауважили, що до таких наслідків призводить низка факторів. По-перше, електромобілі та гібриди частіше використовуються в міських умовах, де пішоходів більше. По-друге, ці автомобілі часто купують молоді та менш досвідчені водії. Важливим фактором є й те, що електромобілі та гібриди значно тихіші за бензинові та дизельні автомобілі.
Також тихий хід електромобілів ускладнює визначення їхньої швидкості та відстані на слух, що може призвести до підвищеної небезпеки для пішоходів. Як зазначив професор епідеміології та статистики Філ Едвардс із Лондонської школи гігієни і тропічної медицини, електромобілі становлять небезпеку для пішоходів через їхню безшумність. Він наголосив на необхідності вжиття заходів урядом для пом’якшення цих ризиків, особливо у світлі переходу на електромобілі.
Дослідження, що охопило період з 2013 по 2017 рік, включало дані про більше, ніж 916 тисяч жертв автокатастроф, з яких близько 13% були пішоходами. Приблизно чверть випадків наїздів на пішоходів сталися за участю електромобілів, що є значним показником з огляду на менший пробіг цих транспортних засобів порівняно з бензиновими та дизельними автомобілями.
Едвардс закликав водіїв електромобілів бути особливо обережними, усвідомлюючи, що ці транспортні засоби суттєво відрізняються від традиційних автівок і потребують особливої уваги на дорозі.