Новина про запровадження невдовзі 15% військового збору з усіх автівок, що ввозяться в Україну – байдуже, новеньких, з автосалону, чи вже вживаних “битків” зі США – спричинила ажіотаж у київських автосалонах, пише Інформатор
Наклались дві тенденції: відкладений попит, коли споживачі довго мріяли про нове авто, а майбутнє здорожчання розцінили, як сигнал до купівлі. А також типове ринкове правило: якщо сьогодні предмет коштує одних грошей, а завтра зросте в ціні – значить, треба брати. Інформатор відвідав столичні автосалони і довідався, чи добре ті підготувались до навали клієнтів, та й чи є вона, та навала, взагалі.
Що станеться з ринком вживаних автівок
Обкладати 15% збором нові та вживані легковики, які підлягають першій державній реєстрації, запропоновано у проєкті закону №11416, що 18 квітня з’явився у переліку зареєстрованих у ВР документів. Згідно з ним, додатковим збором обкладуть усі легковики, що перетинатимуть кордон України (нові та “свіжопригнані” вживані). Обчислювати розмір податку будуть, відштовхуючись від вартості легковика, яку визначать відповідно до договорів купівлі-продажу, міни, довідок митних органів, акта експертної оцінки авта – тобто, досить широкого переліку документів.
Але, за словами експертів Інституту досліджень авторинку, і без додаткових податків чи зборів наявна система оподаткування імпорту нових/вживаних автівок з ДВЗ досить складна. Покупець сплачує мито, акциз, ПДВ, збір до Пенсійного фонду. А у випадку з тими-таки “битками” – ще й низку супровідних платежів: доставку, страхування, митно-брокерські послуги, сертифікацію, банківські комісії.
“Додавання ще одного досить значного збору призведе до ще більшого уповільнення сегмента імпорту легковиків з пробігом, який зараз і без того працює з удвічі меншими темпами (близько 20 тис. авто в місяць), проти того, які були у довоєнні часи (+50 тис. авто в місяць)”, – кажуть у Інституті досліджень авторинку.