Це не диво, а реалії українського авторинку: поки світові автовиробники диктують свої умови, українці знайшли власний вихід — вживані авто з-за кордону. За перші 9 місяців 2024 року було ввезено і зареєстровано 50,1 тисячі автомобілів віком до 5 років, що на цілих 60% більше, ніж минулого року.
Поки хтось намагається знайти нову модель у салоні, інші вже давно сідають за кермо «б/у», але перевіреного автомобіля, купленого за кордоном. Експерти порталу УкрАвтопром кажуть: українці адаптуються і вміють обирати розумно.
Цікаво, що з січня по вересень цього року на українських дорогах з’явилося 176 тисяч легковиків з пробігом, і 28% з них — це саме авто віком до 5 років. Найбільше водії захоплюються електромобілями (40%), що й не дивно, зважаючи на популярність екологічних трендів. Одразу за ними йдуть бензинові авто (39%), а дизельні варіанти займають лише 10% ринку. Що ж обирають українці? Ось топ-10 найпопулярніших моделей серед вживаних авто віком до 5 років:
- Tesla Model Y — 3231 одиниця;
- Tesla Model 3 — 2885;
- Hyundai Kona — 1635;
- Nissan Rogue — 1622;
- Mazda CX-5 — 1598;
- Volkswagen Tiguan — 1429;
- Volkswagen Golf — 1144;
- Nissan Leaf — 1078;
- Kia Niro — 998;
- Audi Q5 — 966.
Можливо, когось це здивує, але Tesla вже не просто «тренд» — це вже реальність українських доріг. За кількістю проданих вживаних авто Tesla Model Y посідає перше місце, випереджаючи навіть більш бюджетні варіанти, такі як Volkswagen Golf. І це не про екологію, а про бажання мати сучасне та престижне авто, не витрачаючи статки на новий автомобіль.
Але не всі моделі однаково корисні. Відомий автомобільний експерт Адам Морріс попереджає: не варто попадатися на гачок і купувати Range Rover Velar чи Alfa Romeo Stelvio. Як з’ясувалося, їх ремонт може виявитися надто дорогим через часті проблеми з електрообладнанням та механікою. Тож, перш ніж гнати авто з Європи чи США, добре подумайте: чи варте це нове «іграшкове» диво всіх тих витрат і головного болю?