Чим більше кілометрів проходить ваш автомобіль, тим більше грошей потрібно для його підтримання на плаву. Заправка, страхування, техогляд, миття, незаплановані поломки, штрафи — перелік витрат на авто може змагатися з бюджетом на родинні канікули. Але коли ж справді варто чекати перших «дзвіночків» про наближення серйозних проблем?
На основі досвіду багатьох водіїв і спеціалістів ми вирішили скласти огляд того, що і коли може почати «відмовляти» у вашій машині. Підказки на основі даних допоможуть передбачити витрати, а часом — навіть заздалегідь підготуватися до ремонту.
30-40 тисяч кілометрів пробігу
Це той етап, коли зазвичай зношуються гальмівні колодки. Для водіїв з активною манерою їзди це час першої заміни, яка стане початком шляху «дружби» з автосервісом. Ціни тут різні: від 500 гривень для бюджетних моделей до 10 000 гривень на преміальних авто, таких як Audi RS Q7. Ще одна деталь, що часто виходить з ладу на цьому пробігу, — тяги стабілізатора. Вони забезпечують стійкість авто на нерівних дорогах, і коли з’являється характерний «стук», час завітати до сервісу.
60-80 тисяч кілометрів пробігу
На цьому пробігу ваше авто може вимагати «великого ТО» — заміну ременів, роликів, охолоджувальної та гальмівної рідини. Ці витрати можуть сильно відрізнятись залежно від класу автомобіля: від 5 000 гривень на бюджетні моделі до 40 000 гривень на преміум. А крім цього, вже може знадобитися друга заміна гальмівних колодок і тяг стабілізатора.
100-120 тисяч кілометрів пробігу
Ось де справжні виклики. З цього моменту у двигунах можуть почати з’являтися «вікові» проблеми: підтікання оливи або антифризу. А ще перші проблеми з екологічними системами, особливо на дизельних моделях із стандартом Євро-6. Це час, коли водії дизельних авто починають відчувати наслідки неякісного пального.
У машин з механічною коробкою передач також підходить час заміни зчеплення. Ціни тут не з приємних: ремонт вартуватиме від 8 до 10 тисяч гривень у сервісі, а запчастини обійдуться у 15-20 тисяч. Якщо ж ви власник преміум-марки, то приготуйтеся до значно вищих витрат.
150-180 тисяч кілометрів пробігу
Це той етап, коли варто звернути увагу на дорогі вузли — рульову рейку та амортизатори. Реставрація рульової рейки коштуватиме 15-30 тисяч гривень. Якщо амортизатори на вашому авто з активною підвіскою, то заміна всіх чотирьох може обійтися у суму до 100 тисяч гривень.
200-250 тисяч кілометрів пробігу
На цьому етапі чекайте проблем із турбіною та автоматичною коробкою передач. Ремонт турбіни стартує від 20 тисяч гривень, а ремонт АКПП обійдеться мінімум у 30-40 тисяч гривень. Також зазвичай на цьому етапі виходять з ладу каталізатори та сажові фільтри, а їх заміна або видалення коштує кілька сотень доларів.
300 тисяч кілометрів і більше
Для багатьох сучасних авто пробіг понад 300 тисяч кілометрів стає точкою неповернення. Витрати на ремонти можуть перевищити ціну самого автомобіля. Хоча є винятки — авто “старої школи”, вироблені між 1980-ми і початком 2000-х. При належному догляді вони можуть легко пройти понад пів мільйона кілометрів і все ще залишатися на ходу.
Висновок: З віком авто вимагатиме все більше вкладень, особливо після позначки у 150-200 тисяч кілометрів. Автовласники повинні бути готові до зростання витрат, які з кожним наступним кілометром лише збільшуватимуться.