Команда новообраного президента США Дональда Трампа закликає скасувати “надмірний” збір даних про ДТП з автопілотованими автомобілями. Це може зіграти на руку Tesla, яка стала об’єктом кількох розслідувань Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA). Але чи готовий уряд до можливих ризиків для безпеки, залишається невідомим.
Як повідомляє Reuters, перехідна адміністрація Трампа запропонувала скасувати обов’язкове повідомлення про аварії за участю автомобілів із системами автопілота. Цю вимогу, яка викликала опір Tesla, вважають надмірною.
Згідно з даними видання, Tesla стала об’єктом трьох окремих розслідувань NHTSA, які стосувалися автопілотованих аварій. З 45 смертельних ДТП із застосуванням автоматизованих систем водіння, зафіксованих до 15 жовтня, 40 сталися за участю Tesla.
Серед найбільш резонансних випадків – смертельна аварія у Вірджинії у 2023 році, коли автопілотована Tesla врізалася в тягач із причепом, а також ДТП у Каліфорнії, де автомобіль Tesla зіткнувся з пожежною машиною, що призвело до загибелі водія та поранення чотирьох пожежників.
Пропозицію скасувати правило розробила перехідна команда Трампа в межах стратегії розвитку автомобільної галузі на перші 100 днів нової адміністрації. У документі, з яким ознайомилося Reuters, вимогу названо “надмірним збором даних”.
Торгівельна група “Альянс автомобільних інновацій”, яка представляє основних автовиробників (окрім Tesla), також розкритикувала це правило як обтяжливе. Однак експерти NHTSA попереджають, що відмова від звітів може значно ускладнити розслідування інцидентів і послабити контроль за безпекою систем автоматизованого водіння. Колишні співробітники агентства наголосили, що такі звіти відіграли ключову роль у відкликанні Tesla у 2023 році.
Ілон Маск, Tesla і перехідна команда Трампа утрималися від коментарів. Тим часом у NHTSA наполягають: збір даних є критично важливим для оцінки ризиків нових технологій.