Через два тижні набуде чинності закон, який трохи змінить автострахування для водіїв. Але не потрібно відразу оформлювати нову автоцивілку, адже виписані до 31 грудня 2024 року документи є чинними до вказаної в них дати.
Найперше керманичі повинні звернути увагу на те, що буде посилено захист потерпілих у разі ДТП.
Українські норми законодавства поступово виводитимуть на рівень, який діє в країнах ЄС. Тобто, і за пошкодження майна, і за завдану шкоду здоров’ю потерпілого нараховуватимуть більші суми страхових виплат.
З 1 січня 2025 року стане обов’язковою модель прямого врегулювання завданих збитків.
- Тобто, всі водії, у разі ДТП, зможуть напряму звертатись до свого страховика.
- Зараз процедура інакша, адже потерпілий має знайти страхову компанію винуватця аварії й до неї звертатись за відшкодуванням.
Ще одна дуже важлива зміна — страхові виплати розраховуватимуться без урахування зносу автомобіля.
Це означає, що для визначення вартості ремонту використовуватимуться нові запчастини, затверджені виробником авто. Правило діятиме для транспортних засобів, яким не більше 5 років.
Якщо автомобілю 6 і більше років, вартість ремонту розраховуватимуть із врахуванням використання аналогічних запчастин.
Страхова компанія має запропонувати потерпілому три варіанти станцій технічного обслуговування (СТО), розташованих у радіусі до 150 км від місця проживання. У разі, якщо потерпілий відмовиться здійснювати ремонт на запропонованих СТО, компенсація буде перерахована на його банківський рахунок.
Також водії повинні знати, що скасовується франшиза. Згідно з новими змінами в законодавстві, у договорах ОСЦПВВНТЗ більше не дозволяється її використовувати.
Відмова від цього механізму, який передбачав самостійне покриття клієнтом частини витрат, спрямована на те, щоб зробити страхову систему простішою та зручнішою для користувачів.
Інститут дослідження авторинку прогнозує, що вартість автострахування дещо зросте. Адже компанії змушені будуть закладати збільшені ліміти виплат у свої кошториси. Фактично, тепер ринок буде регулювати ціноутворення.