Вже найближчим часом в Україні можуть запровадити нову заборону для водіїв. Верховна Рада планує розглянути законопроєкт, який допоможе подолати галас у містах. Основна увага – на автомобілях та мотоциклах, що створюють зайвий шум через змінені вихлопні системи. Цією інформацією ділиться портал Стіна.
Останніми роками проблема шуму в українських містах стала дуже помітною. Нічні гонки, гучний рев мотоциклів та машин із модифікованими глушниками створюють дискомфорт для людей.
А через війну з росією шум від таких транспортних засобів часто нагадує звуки дронів «Шахед», які атакують українські міста. Це посилює почуття тривоги серед громадян та надає психологічного тиску.
Новий законопроєкт пропонує серйозні штрафи водіям, чиї машини чи мотоцикли створюють зайвий галас у містах. Це стосується транспортних засобів із зміненими вихлопними системами, які роблять їх гучнішими. Закон стосується як автомобілів, так і мотоциклів, тому поширюється на всі види особистого транспорту.
Якщо закон буде ухвалено, водій за перше порушення отримає штраф у 8500 гривень. За повторне порушення штраф подвоїться до 17 000 гривень. Це один із найсуворіших заходів для тих, хто порушує порядок на дорогах, що показує серйозність намірів влади.
Більшість людей підтримали цю ініціативу, особливо мешканці великих міст, де шум від транспорту є великою проблемою. Багатьох дратує постійний шум, особливо вночі, коли всі хочуть відпочити. Водії, які змінюють свої автомобілі або мотоцикли, щоб зробити їх гучнішими, часто стають причиною скарг до поліції.
Серед автовласників та мотолюбителів законопроєкт викликає різні думки. Дехто вважає, що шум транспорту – це частина свободи та спосіб самовираження, а інші думають, що такі обмеження можуть негативно вплинути на автомобільну культуру та мотоспільноти в країні. Водночас прихильники закону вважають, що комфорт більшості людей важливіший за особисті переваги водіїв.
Наразі законопроєкт обговорюється. Хоча багато людей та активістів, які бажають покращити екологію та зменшити шум у містах, підтримують його, для остаточного прийняття потрібен час та додаткові обговорення в парламенті.
Важливо також чітко визначити, як вимірювати шум і контролювати це, щоб уникнути суперечок на дорогах.