Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Чи чекати на «пекельну» ніч? З’явилися тривожні прогнози щодо нового масованого удару вночі
    • Спите біля вікна: тоді не дивуйтеся, чому щоранку ледве підводитеся
    • Чоловік прожив 30 років із запальничкою у шлунку — вона досі працювала
    • Археологи знайшли під водою посуд, якому понад 900 років: він навіть не змінився
    • ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати
    • Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки
    • Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто
    • Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Пакистан і Китай посилюють військово-технічну співпрацю

    Пакистан і Китай посилюють військово-технічну співпрацю

    Ольга СтепановаОльга Степанова28 Квітня 2023, 14:443 Mins Read Аналітика
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Командувач пакистанської армії генерал Сайєд Асім Мунір прибув до Пекіна з чотириденним візитом. У Міністерстві оборони Китаю із цього приводу заявляють, що Пекін та Ісламабад є «всепогодними стратегічними партнерами зі співпраці та залізними друзями», пише haggin.az

    Можливо, з жодною іншою країною Пекін не розширив свою військово-технічну співпрацю більше, ніж з Пакистаном. Достатньо подивитися кадри з військового параду, який пройшов в Ісламабаді наприкінці цього березня, щоб це зрозуміти. 90 відсотків техніки, що брала участь у ньому, були саме китайського виробництва – від багатоцільових винищувачів J-10CE до танків, самохідних гаубиць та мобільних засобів протиповітряної оборони.


    Адже є ще й військові кораблі, і підводні човни, і засоби радіоелектронної розвідки, і багато чого іншого, що made in China. І буде ще більше з урахуванням спільних оборонно-промислових проектів, які реалізують дві країни. Тому у висловленні представника китайського відомства про те, що Китай та Пакистан є «всепогодними стратегічними партнерами зі співпраці та залізними друзями», якщо і є східна кольоровість, то перебільшення немає ні на гран.

    У Вашингтоні та Нью-Делі не приховують свого роздратування із цього приводу. Але така масштабна співпраця викликана цілком об’єктивною причиною: Ісламабад – не тільки і не стільки ринок для китайського оборонно-промислового комплексу, але, в першу чергу, «золота ланка» сухопутного маршруту китайського проекту «Пояс і Шлях», а точніше, його ділянки , який прийнято називати “Китайсько-Пакистанським економічним коридором”, КПЕК.

    І ось він справді «золотий», оскільки за півтора десятиліття Пекін інвестував у нього 60 мільярдів доларів і, зважаючи на все, це лише приблизно половина тих коштів, які потрібні, щоб обладнати цей маршрут за стандартами XXI століття.

    Пакистанський порт Гвадар… За останні півтора десятиліття в нашому житті відбулося стільки змін, що можна сказати, що ми живемо в часи, коли казки стають буллю
    Приїзд головного пакистанського генерала Сайєда Асіма Муніра до Пекіна дивним чином збігся з виходом на фінальну стадію проектних робіт з проекту будівництва китайсько-пакистанської залізниці, яка має з’єднати пакистанський порт Гвадар із Кашгаром у Сіньцзян-Уйгурському автономному районі Китаю.

    Його первісна вартість складає 58 мільярдів (!) доларів. Сума дивовижна, але, як кажуть, вона того варта в кожному витраченому на неї доларі. Оскільки у разі будівництва цього маршруту він докорінно змінить торгівлю та геополітику на євразійському континенті, безпосередньо пов’язуючи західні регіони Китаю з Аравійським морем.

    Масштабність проекту та зміни, які відбудуться у разі його реалізації, сьогодні трохи віддають чимось казковим. І навіть з високою ймовірністю викличе у когось скептичну посмішку. Однак за останні півтора десятиліття в нашому житті відбулося стільки змін, що можна сказати, що ми живемо в часи, коли казки стають буллю. У тому числі, на жаль, страшні.


    Ось тут і з’являється пояснення головної причини візиту генерала Муніра до Пекіна. Перефразовуючи одного з класиків політичної думки минулого століття: «Кожен проект лише тоді чогось вартий, коли може захиститися». А без захисту пакистанської армії щодо будівництва залізниці Гвадар-Кашгар цілком можна забути. Складний гірський і геологічний рельєф маршруту – справжня дрібниця в порівнянні з тими погрозами, які здатні створити йому терористи та екстремісти.

    А кількість тих, хто готується йому на заваді, зростає з кожним днем. І добре б белуджські сепаратисти з BLA, які рік тому організували теракт в університеті в Карачі. І добре б бойовики з пакистанської Техрік-е-Талібан, які два роки тому атакували гідротехнічний об’єкт у зоні КПЕК, вбивши при цьому дев’ять китайських та чотирьох пакистанських інженерів. Це зло загалом і для Ісламабаду, і для Пекіна звичне.

    Але днями афганська «ІГ-Хорасан» заявила про намір активізувати свою діяльність у районі КПЕК – і тут пакистанським і китайським військовим саме час задуматися про спільні дії в рамках «всепогодного» партнерства та «залізної» дружби. Чим, власне, і займатимуться чотири дні в Пекіні генерал Сайєд Асім Мунір і його китайський колега, командувач Народно-визвольної армії Китаю (НОАК) генерал Чжан Юся.

    Глибокі огляди подій, експертні оцінки, прогнози та розбір ключових тенденцій у політиці, економіці, безпеці й суспільстві. Аналітичні матеріали та авторські висновки — читайте в розділі «Аналітика».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    Індія китай Пакистан
    She Womo
    Останні новини
    05 Грудня

    Чи чекати на «пекельну» ніч? З’явилися тривожні прогнози щодо нового масованого удару вночі

    23:10

    Спите біля вікна: тоді не дивуйтеся, чому щоранку ледве підводитеся

    22:43

    Чоловік прожив 30 років із запальничкою у шлунку — вона досі працювала

    22:40

    Археологи знайшли під водою посуд, якому понад 900 років: він навіть не змінився

    22:36

    ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати

    22:34

    Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки

    22:29

    Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто

    22:14

    Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі

    22:12

    Зеленський вивів Єрмака зі складу Ставки та РНБО

    22:05

    Кожен може “пробити” себе в реєстрі: як дізнатися про борги за комуналку та кредити в Україні

    22:00
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.