Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати
    • Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки
    • Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто
    • Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі
    • Зеленський вивів Єрмака зі складу Ставки та РНБО
    • Кожен може “пробити” себе в реєстрі: як дізнатися про борги за комуналку та кредити в Україні
    • Податкова Польщі візьметься за банківські рахунки українців: до чого готуватися з 1 січня
    • Хто така Анна Скороход: у яких скандалах засвітилася нардепка, яку викрило НАБУ
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » «Нью-Васюки» у Льодовитому океані: Росія пропонує відродив утопічний проєкт тунелю між Чукоткою та Аляскою

    «Нью-Васюки» у Льодовитому океані: Росія пропонує відродив утопічний проєкт тунелю між Чукоткою та Аляскою

    Дмитрук АндрійДмитрук Андрій21 Жовтня 2025, 22:223 Mins Read Аналітика
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Нещодавно путінський перемовник Кирило Дмитрієв висунув на обговорення грандіозну ідею: будівництво стокілометрового підводного тунелю, що має з’єднати Чукотку та Аляску, пролягаючи під Беринговою протокою. Вартість цього мегапроєкту оцінюють у «скромні» $64$ мільярди доларів, терміни реалізації — від $5$ до $10$ років, а обіцяна Дмитрієвим окупність має настати вже через $15$ років.

    Ілюзія, фінансована ідеями США

    Звісно, російські інженерні кола вже поспішають заявити про повну технічну можливість реалізації. Щоправда, покладають вони ці надії на американські інновації, зокрема на досвід Ілона Маска та його компанії The Boring Company. Російські фахівці стверджують, що використання технології Hyperloop нібито може знизити загальну кошторисну вартість до «смішних» $8$ мільярдів доларів.

    Проте варто згадати, що The Boring Company досі не мала досвіду роботи в умовах екстремально низьких температур, у регіонах, де повністю відсутня інфраструктура, та в зонах високої сейсмічної активності. Їхня практика обмежується переважно сухими та теплими регіонами з уже наявними комунікаціями. Крім того, нещодавно Boring Company стикнулася зі значними штрафами та судовими повістками від природоохоронних органів штату Невада через «надзвичайно велику кількість порушень».

    Не лише підводний тунель

    Навіть якщо дивом вдасться завершити будівництво підводного тунелю, його необхідно буде інтегрувати у світову транспортну мережу. Це вимагатиме зведення тисяч кілометрів нових залізничних та автомобільних шляхів через безлюдні простори Сибіру й Аляски, а також створення допоміжної транспортної інфраструктури. Ще у $2007$ році американський інженер Гел Купер оцінював вартість такої трансконтинентальної мережі в діапазоні від $1$ до $1,5$ трильйона доларів.

    БАМ 2.0: Куди подіти «орків»

    Російська влада завжди зможе знайти робочу силу. Диктатор Путін має у своєму розпорядженні цілу армію найманців та військових, які після закінчення війни стануть непотрібними та можуть спричинити хаос у цивільному житті. Щоб запобігти цьому, їм можуть видати лопати та відправити рити тунель під гаслами про «мир у всьому світі», що фактично перетворить цей проєкт на сучасний аналог будівництва Байкало-Амурської магістралі (БАМ).

    Історія утопічної мрії

    Варто зазначити, що ідея створення транспортного коридору між Чукоткою та Аляскою виникла ще наприкінці XIX століття. У $1890$ році губернатор Колорадо Гілпін пропонував проєкт «Космополітичної залізниці», яка мала б оповити рейками всю планету. Через кілька років Джозеф Штраус, майбутній творець мосту Золоті Ворота, у своїй дипломній роботі серйозно пропонував побудувати залізничний міст через Берингову протоку. Навіть Микола II, імовірно, дав згоду на подібний проєкт у $1906$ році, але Перша світова війна та революційні події відправили цю ідею до архіву.

    У $1950$-х роках мрія відродилася на хвилі пацифізму. Інженер Тунг-Єн Лінь зі США пропонував міст як символ дружби між СРСР та Сполученими Штатами, а американець Даг Сандстрем після вбивства Кеннеді навіть намалював «міст миру» з закликом «Будувати негайно!». Проте жоден із цих проєктів так і не був реалізований. Хоча ця ідея втратила актуальність через зростання доступності авіаперевезень, вона періодично спливає на поверхню, аби знову потонути в економічних і політичних реаліях. Зараз її підняв Дмитрієв.

    Коли мрія слугує димовою завісою

    Нескладно зрозуміти, чому ця пропозиція з’явилася саме зараз: Україна активно домагається посилення підтримки від західних партнерів, а Кремль, продовжуючи агресивну війну, намагається створити ілюзію готовності до конструктивного діалогу.

    Проєктом начебто навіть зацікавився Дональд Трамп. Слід зазначити, що Дмитрієв очолює Російський фонд прямих інвестицій (РФПІ), який перебуває під американськими санкціями. Міністерство фінансів США називає його «чорним фондом Путіна», через який можуть проходити тіньові кошти еліт. І тепер саме цей фонд нібито готовий виступити фінансистом тунелю.

    Під виглядом «будівництва століття» насправді приховується банальний фінансовий механізм — спроба обійти санкційні обмеження та легалізувати капітали через міжнародні проєкти. Це піар-міраж, мета якого — відвернути світову увагу від війни та санкційного тиску. Москва вкотре витягає зі сховища стару утопію, щоб прикрити нову політичну й економічну прірву.

    Або ж це справді хитромудрий план із «повернення» Аляски?

    Глибокі огляди подій, експертні оцінки, прогнози та розбір ключових тенденцій у політиці, економіці, безпеці й суспільстві. Аналітичні матеріали та авторські висновки — читайте в розділі «Аналітика».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    аляска тунель чукотка
    She Womo
    Останні новини
    Сьогодні

    ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати

    22:34

    Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки

    22:29

    Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто

    22:14

    Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі

    22:12

    Зеленський вивів Єрмака зі складу Ставки та РНБО

    22:05

    Кожен може “пробити” себе в реєстрі: як дізнатися про борги за комуналку та кредити в Україні

    22:00

    Податкова Польщі візьметься за банківські рахунки українців: до чого готуватися з 1 січня

    21:52

    Хто така Анна Скороход: у яких скандалах засвітилася нардепка, яку викрило НАБУ

    21:24

    Найдешевші кросовери для сім’ї: топ-10 SUV від експертів

    21:16

    Салат із куркою, крекерами та плавленим сиром: рецепт смачної страви

    21:13
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.