Днями міністр внутрішніх справ України Ігор Клименко анонсував проєкти, над якими працюватиме відомство впродовж року.Нововведення зокрема торкнуться екзаменаційної діяльності сервісних центрів МВС.
Планується, що в Україні буде 55 сучасних екзаменаційних хабів — з сучасними комп’ютерами для складання теорії та з сучасними авто для здачі практичних іспитів.
Екзаменаційні класи для перевірки теоретичних знань будуть обладнані системами перехресної відеофіксації із записом звуку: 4 камери в різних кутах і без «сліпих» зон та face-ID при вході. Це унеможливить втручання в теоретичний іспит сторонніх осіб. Ніяких змін в теоретичній підготовці не буде в рамках цього проєкту.
Автівки сервісних центрів МВС для складання практичних іспитів будуть оснащені камерою спостереження з кутом огляду 360° та фіксацією звуку в салоні, трекером та відеореєстраторами попереду і позаду. Камера в салоні фіксуватиме положення рук і ніг кандидата у водії, рук і ніг екзаменатора сервісного центру МВС.
«Камери будуть контролювати усі рухи як кандидата у водії, для його безпеки і в подальшому для можливості оскарження результатів іспиту, так само і рухи екзаменатора, певні перемовини в салоні автомобіля» — йдеться у повідомленні ГСЦ.
Оптимізація екзаменаційної діяльності не передбачає загальне скорочення кількості сервісних центрів МВС по Україні. Всі 148 сервісних центрів МВС, як надавали послуги з обміну чи відновлення посвідчень водія, з реєстрації транспортних засобів, з виготовлення та зберігання номерних знаків, так і надаватимуть.
Зміни торкнуться лише тих сервісних центрів МВС, де немає достатньої навантаженості, тобто існує простій екзаменаційних класів та екзаменаційних машин. Пілотний проєкт стартує в 4 регіонах уже влітку, а потім масштабується на всю Україну до кінця року.
У кандидатів у водії буде більше інструментів для апеляції рішення екзаменатора, а термін отримання відеозапису на його оскарження буде продовжено до 30 днів. Крім того відео з будь-якого практичного іспиту можливо буде рандомно перевірити спеціальним підрозділом моніторингу. І ні в кого не виникатиме ніяких сумнівів у прозорості іспиту.
Ще одна законодавча ініціатива в рамках проєкту стосується обмеження у кількості спроб для складання практичного іспиту. Зараз їх — три. А планується, що в Україні можна буде складати практичний іспит на право керування транспортним засобом необмежену кількість разів протягом двох років, поки є чинним свідоцтво про закінчення автошколи.