Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Чи чекати на «пекельну» ніч? З’явилися тривожні прогнози щодо нового масованого удару вночі
    • Спите біля вікна: тоді не дивуйтеся, чому щоранку ледве підводитеся
    • Чоловік прожив 30 років із запальничкою у шлунку — вона досі працювала
    • Археологи знайшли під водою посуд, якому понад 900 років: він навіть не змінився
    • ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати
    • Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки
    • Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто
    • Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Не робіть цього: чому суперклей “вбиває” ваше лобове скло швидше за ДТП

    Не робіть цього: чому суперклей “вбиває” ваше лобове скло швидше за ДТП

    Дмитрук АндрійДмитрук Андрій01 Жовтня 2025, 15:322 Mins Read Авто
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    У кожного водія є спокуса заклеїти дрібний скол на лобовому склі суперклеєм, але ця «швидка економія» — фатальна помилка, яка гарантує вам дорогий ремонт. Секрет криється у складній будові триплексу і повній несумісності клею з вібраціями авто.

    Про це пише Jalopnik.

    Зіткнувшись із невеликим сколом чи тріщиною, водій одразу думає про швидке і дешеве рішення — тюбик суперклею (ціаноакрилату). Здається, що це економія 60−90 доларів, які зазвичай беруть майстри за професійний ремонт. Але експерти попереджають: ця економія може коштувати вам повної заміни лобового скла.

    Річ у тім, що лобове скло сучасного автомобіля — це не монолітний шматок матеріалу. Це складна тришарова конструкція, відома як «триплекс». Вона складається з двох шарів скла, між якими розміщено еластичну полівінілбутиральну (ПВБ) плівку. Саме ця гнучка плівка дозволяє склу поглинати вібрації та не розсипатися при ударі.

    Суперклей, навпаки, — крихкий та твердий. Він категорично несумісний з гнучкою природою «триплексу».

    Існує 3 головні фізичні фактори, які перетворюють суперклей на ворога вашого лобового скла:

    Мікровібрації кузова

    Коли ви їдете по нерівній дорозі, кузов автомобіля, а разом з ним і скло, постійно зазнає мікровібрацій і ледь помітно «грає». Крихкий суперклей, застиглий у тріщині, не має жодної еластичності, необхідної для компенсації цих рухів. В результаті, клейовий шов швидко руйнується, і, що найгірше, це прискорює подальше розповсюдження тріщини по поверхні.

    Теплове розширення

    Протягом доби або в різні сезони лобове скло постійно нагрівається на сонці та охолоджується. Гнучкий ПВБ-шар дозволяє склу переносити ці цикли. Суперклей має інший коефіцієнт теплового розширення. На межі контакту клею зі склом виникає сильна внутрішня напруга, яка з часом неминуче призводить до розростання пошкодження.

    Відсутність прозорості

    Навіть якщо клей не руйнується одразу, ціаноакрилат має інший коефіцієнт заломлення світла, ніж скло. Це означає, що відремонтована ділянка буде помітна, спотворюючи видимість, особливо в зоні прямої видимості водія.

    Як правильно: забудьте про клей і візьміть смолу

    Якщо ви хочете зробити самостійний ремонт якісно і надовго, вам потрібен спеціалізований набір для ремонту лобового скла.

    У таких наборах використовується не клей, а полімерна смола. Цей матеріал за своїми фізичними та оптичними властивостями максимально наближений до скла:

    • Еластичність: Смола зберігає гнучкість, що дозволяє їй витримувати вібрації та зміни температури.
    • Міцність: Смола під тиском заповнює порожнини і затвердіває під ультрафіолетом.
    • Прозорість: Завдяки схожому коефіцієнту заломлення світла, ремонт стає майже непомітним.

    Перед початком ремонту критично важливо ретельно очистити та знежирити пошкоджену ділянку та переконатися, що вона абсолютно суха. Якщо тріщина велика, або знаходиться прямо перед очима водія, не ризикуйте — зверніться до професіоналів.

    Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    водії
    She Womo
    Останні новини
    05 Грудня

    Чи чекати на «пекельну» ніч? З’явилися тривожні прогнози щодо нового масованого удару вночі

    23:10

    Спите біля вікна: тоді не дивуйтеся, чому щоранку ледве підводитеся

    22:43

    Чоловік прожив 30 років із запальничкою у шлунку — вона досі працювала

    22:40

    Археологи знайшли під водою посуд, якому понад 900 років: він навіть не змінився

    22:36

    ПФУ нараховує “борги” пенсіонерам заднім числом: кого зобов’яжуть повернути виплати

    22:34

    Скасування розшуку через “Резерв+”: юристи назвали переваги та недоліки

    22:29

    Шиномонтаж може стати пасткою: які помилки здатні знищити керованість авто

    22:14

    Зміни у зимових канікулах: як будуть відпочивати школярі

    22:12

    Зеленський вивів Єрмака зі складу Ставки та РНБО

    22:05

    Кожен може “пробити” себе в реєстрі: як дізнатися про борги за комуналку та кредити в Україні

    22:00
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.