Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Штраф 3400 гривень прямо на вулиці: кого жорстко покарають за носіння одягу ЗСУ
    • Миколаїв і Одеса як “картка для торгу”: аналітики ISW про плани РФ
    • She Congress 2025: історії рішучості жінок, що змінюють бізнес, громади й суспільні цінності
    • У Кремлі заявили, що розмову Путіна і Трампа поки не планують
    • Все, лавочка закривається: ФОПів в Україні чекає тотальна зміна податкових правил
    • Терміново перевірте “Дію”: українці почали отримувати сповіщення про скасування прописки
    • Світло можуть вимкнути будь-коли: регіони з найгіршою ситуацією
    • У Європі хочуть залишити українських біженців без житла
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Зимові шини для авто: чи варто переплачувати за бренд

    Зимові шини для авто: чи варто переплачувати за бренд

    Ковальчук СвітланаКовальчук Світлана14 Листопада 2024, 11:574 Mins Read Авто
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Жодних сумнівів не має бути: дорогі преміальні шини, особливо зимові, кращі за колеса з усіх інших сегментів. Але питання в іншому – наскільки гірші за них дешеві моделі? Чи годяться вони взагалі для використання?

    Офіційних норм, які б розподіляли шини на преміальні, бюджетні та середній сегмент, немає. Але є негласний перелік брендів і моделей, які всі визнають за преміум. Що, відповідно, підкріплено високою ціною. При тому у нижчих сегментах все складніше, наприклад, окремі вдалі моделі коліс-“бюджетників” за деякими характеристиками можуть наздоганяти беззаперечних лідерів.

    Чим відрізняються дорогі шини від бюджетних

    Ціна – не єдина відмінність “преміуму” від “бюджету” – найважливіше те, що дешеві шини програють в експлуатаційних якостях. А як саме?

    Гумова суміш

    Для зимової шини принципово важлива якість гуми, з якої зроблено протектор. Заради кращого зчеплення з поверхнею дороги вона має бути якомога м’якішою на морозі. І при цьому м’яка гума повинна бути стійкою до зношування. Компаунди з такими малосумісними якостями відомі, проте вони недешеві, і не кожен виробник спроможний застосовувати для своїх шин такий матеріал.

    Відтак, дешеві покришки мають гірші показники, найчастіше – на слизькій дорозі, в тестах на гальмування і при швидкісному маневруванні. А ще в бюджетних шинах виробник економить на каркасі шини – якості текстилю і металокорду. Тому вони часто виходять менш стійкими до ударів на поганій дорозі, до того ж вони часто важкі, а це погіршує плавність ходу.

    Малюнок протектора

    Як кожен елемент протектора впливає на поведінку шини, добре знають не тільки конструктори шин, а й вдумливі користувачі. Але конструкторське мистецтво в іншому – треба поєднати в одному малюнку кілька протиріч. Наприклад, високі зчіпні якості на сухій поверхні з такою ж стійкістю на мокрій дорозі. Або, скажімо, непросто узгодити в малюнку спроможність до керованості та високих гальмівних характеристик. Через це конструктори дешевих шин ігнорують деякі з характеристик, які вони вважають другорядними – наприклад, слухняністю машини при швидкісному маневруванні, або акустичним комфортом під час руху.

    Зі свого боку, провідні виробники не просто прораховують малюнок протектора з точки зору швидкого відводу води з зони контакту. Вони використовують такі блоки ламелів, які можуть нахилятися вперед або назад при старті з місця, але не хиляться вбік при різких маневрах (так звані 3D-ламелі). Виробничі прес-форми для виготовлення подібного протектора дуже дорогі, тож бюджетні виробники такий протектор не використовують.

    Шина у русі

    Для створення гарної шини з широким комплексом якостей, потрібно проводити численні тестування дослідних зразків в умовах спеціального полігону – або власного, або орендованого. Це неприпустима розкіш для шинних брендів початкового рівня, тож вони використовують здебільшого комп’ютерні тестування. Це значить, що оцифровану модель нової шини “обкатують” в спеціальних комп’ютерних програмах. Це дає змогу досягти окремі більш-менш прийнятні характеристики, проте для створення шини з повним комплексом характеристик такої методики замало.

    З точки зору безпеки на дорозі

    Можливо, це пролунає несподівано, але дуже часто у повсякденному житті водій може довго не помічати різниці між преміальними і бюджетними шинами. Якщо стиль керування стриманий і зимова погода не готує відвертих катаклізмів, навіть дешева покришка буде працювати без зауважень.

    Однак, коли виникне певна складна ситуація (ожеледь, несподіваний снігопад, дитина на дорозі, помилка колеги-водія у сусідній смузі руху), стануть явними відмінності дешевої гуми і дорогої. Наприклад, може з’ясуватись, що машина на дешевих шинах швидко і без попередження зривається у занос, не слухається керма на сніговій каші, виходить на аквапланування вже на 50 км/год і не може без зносу передньої осі об’їхати неочікувану перешкоду.

    Зимові шини для авто: чи варто переплачувати за бренд

    Якщо коротко

    З дорогими преміальними покришками все зрозуміло – вони найкращі. А в нижчих сегментах хто чого вартий об’єктивно можуть показати тільки порівняльні тести. Щороку їх проводять спеціальні тестові інститути і великі автомобільні медіа, оприлюднюючи потім результати для загального ознайомлення. На них і варто орієнтуватись найбільш прискіпливим автомобілістам при виборі недорогих, але ефективних шин для зими. І знаючи свої вимоги і можливості, цілком реально підібрати дешеву шину з тими високими характеристиками, які найбільш важливі для вас – точніше, для тих шляхів, якими вам найчастіше доводиться їздити взимку.

    Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    авто зимові шини поради водіям преміальні шини
    Останні новини
    Сьогодні

    Штраф 3400 гривень прямо на вулиці: кого жорстко покарають за носіння одягу ЗСУ

    11:27

    Миколаїв і Одеса як “картка для торгу”: аналітики ISW про плани РФ

    11:24

    She Congress 2025: історії рішучості жінок, що змінюють бізнес, громади й суспільні цінності

    11:20

    У Кремлі заявили, що розмову Путіна і Трампа поки не планують

    11:14

    Все, лавочка закривається: ФОПів в Україні чекає тотальна зміна податкових правил

    11:10

    Терміново перевірте “Дію”: українці почали отримувати сповіщення про скасування прописки

    11:04

    Світло можуть вимкнути будь-коли: регіони з найгіршою ситуацією

    11:00

    У Європі хочуть залишити українських біженців без житла

    10:53

    Розмитнення авто по-новому: що зміниться для водіїв у 2026 році

    10:50

    Як підвищити лібідо: поради для жінок і чоловіків

    10:40
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.