Правоохоронці виявили підпільне виробництво бензину та дизельного палива, яке продавали через мережу нелегальних АЗС у Києві та Київській області. Про це поінформувало Бюро економічної безпеки України.
За даними досудового слідства, група осіб організувала незаконне виготовлення бензину та дизельного палива ще у 2023 році. Скільки людей було у цій злочинній групі – не уточнюється. На даний момент відомо, що контрафактний бензин та ДП виготовляли із нафтопродуктів невідомого походження.
Фальсифіковане паливо фігуранти збували через підконтрольну мережу нелегальних АЗС у Києві та Київській області. Було щонайменше 8 підпільних заправок. Вони не мали дозвільних документів і необхідних ліцензій.
В ході обшуків детективи Бюро економічної безпеки вилучили 10 наземних резервуарів з паливно-роздавальними колонками, мобільні телефони з листуванням та чорнові записи по незаконному зберіганню та продажу палива, а також велику кількість бензину А-95, дизельного палива та готівки. Зразки вилученого палива направили на експертизу з метою встановлення його відповідності українським нормативам.
Досудове слідство триває. Встановлюються всі особи, які причетні до цього злочину.
Нагадаємо, у січні 2024 року Кабмін заборонив продавати в Україні бензин та дизельне паливо екологічних стандартів Євро-3 та Євро-4. Наразі українські АЗС мають продавати паливо лише екологічного стандарту Євро-5. Також правоохоронці у 2024 році посилили боротьбу із нелегальним виробництвом палива. Усе це дало позитивні результати.
Згідно з дослідженням Інституту споживчих експертиз, у 2024 році в Україні різко покращилася якість дизельного палива. Такий висновок зробили в результаті лабораторних аналізів великої кількості зразків ДП, які були взяті в різних мережах АЗС.
Тим часом, експерт паливного ринку Дмитро Леушкін вважає, що в Україні може погіршитися якість палива на АЗС, оскільки для операторів паливного ринку “почався дуже важкий період”. Це виявляється у тому, що сильно знизився попит. Експерт не виключає, що у продажу почне з’являтися так звана “бодяга”. Так деякі мережі АЗС намагатимуться незаконно викручуватись в умовах низького попиту на пальне. Головне, щоб більшість АЗС шукали легальні способи виходу із цієї ситуації.