Франко-німецька група компаній-виробників озброєнь KMW+Nexter Defense Systems (KNDS) представила нову версію основного бойового танка Leopard 2.
Як зазначено в релізі, текст якого розміщено на офіційному порталі KNDS, одного із провідних виробників військових наземних систем у Європі, представлена на виставці Eurosatory 2024 новітня модель бойової машини Leopard 2А-RC 3.0 є свідченням того, що концерн продовжує розширювати своє технологічне лідерство в розробці основних бойових танків, повідомляє armyinform.com.ua.
Ключовою особливістю танка Leopard 2 A-RC є його безпілотна башта, яка може бути оснащена класичною 120-мм гарматою, новою 130-мм гарматою Rheinmetall або 140-мм трансформерною гарматою Ascalon від KNDS.
Танк оснащений удосконаленим автоматом заряджання, здатним зробити три постріли за десять секунд, що зменшує чисельність екіпажу до трьох осіб, і екіпаж панцерника розміщується в новому захищеному корпусі бойової машини.
У компанії KNDS стверджують, що безпілотна башта знижує вразливу зону танка на 30%. Leopard 2 A-RC має нову конфігурацію броні, що забезпечує покращений захист від різних загроз. Його вдосконалена модульна система бронювання дозволяє швидко замінювати та модернізувати бойову машину. Крім того, варіант A-RC оснащений удосконаленими системами активного захисту (APS), здатними перехоплювати снаряди, випущені в його бік, що значно підвищує живучість екіпажу.
За інформацією розробників, Leopard 2 A-RC важитиме менш ніж 60 тонн і матиме зменшену висоту, як порівняти з його попередниками: висота Leopard 2 A7 становить 2,64 метра до верхнього обрізу башти, а A-RC — 2,44 метра.
Як зазначають розробники, довжина Leopard 2 A-RC становить майже 8 метрів (11,17 метра з гарматою), а завширшки танк 3,77 метра. Двигун потужністю 1500 к. с. розганяє Leopard 2 A-RC 3.0 до швидкості понад 65 км/год. На одному повному баку машині має бути забезпечений запас ходу шляхами з твердим покриттям у 460 кілометрів.
Танк оснащений найновішим двигуном, що забезпечує велику потужність та паливну економічність, у поєднанні з удосконаленою системою трансмісії, яка підвищує маневреність на різноманітній місцевості. Це гарантує, що Leopard 2 A-RC збереже свою ефективність за різних умов — від міської забудови до відкритої місцевості.
Крім своїх бойових можливостей, Leopard 2 A-RC підкреслює комфорт екіпажу та ефективність роботи. Інтер’єр бойової машини був перепроєктований, щоб забезпечити кращу ергономіку та ситуаційну обізнаність для екіпажу, включаючи сучасні цифрові інтерфейси та автоматизовані системи, які знижують робоче навантаження та підвищують загальну ефективність місії.
Leopard 2 A-RC оснащений окремою пусковою установкою для протитанкових ракет, здатних атакувати NLOS, поза зоною прямої видимості.
Виробник Leopard 2 A-RC 3.0 компанія KNDS, також займається створенням основної наземної бойової техніки (MGCS). Цей танк замінить німецький Leopard 2 та французький Leclerc приблизно з 2040 року. Про цей проєкт АрміяInform детально розповідала в одному зі своїх попередніх матеріалів.
Перші Leopard 2 були випущені 1979 року. Leclerc використовується з 1990 року.
Як було зазначено вище, Leopard 2 A-RC 3.0 можна вважати проміжним рішенням для переходу від Leopard 2 до MGCS. Це ставить його в пряму конкуренцію Rheinmetall Panther KF51, котрий, принаймні неофіційно, також позиціонувався як перехідна модель до MGCS.
Але, як порівняти з KF51, Leopard 2 A-RC 3.0 має величезну перевагу: безекіпажну башту. Такі башти вважаються логічним розвитком бойових танків. Екіпаж краще захищений у корпусі. Башту можна зробити компактнішою і з меншим бронюванням, що знизить вагу техніки.
Проте реального бойового досвіду застосування таких башт на основних бойових танках досі немає. Про російську Wunderwaffe — Т-14 «Армату», нічого і казати. А США хочуть використати таку башту на новому танку M1E3, який має надійти на озброєння не раніше ніж у 2029 році.