Згідно з новою директивою ЄС, компаніям дозволено продавати одноразові пластикові вироби з ковпачками і кришками (наприклад, пляшки для напоїв), “якщо ковпачки і кришки залишаються прикріпленими до контейнерів на етапі використання продуктів за призначенням”, пише IFLScience.
Це частина плану зі скорочення пластикових відходів. При цьому ЄС заявляє, що “ковпачки і кришки із пластику, які використовуються для контейнерів для напоїв, належать до числа одноразових пластикових предметів, які найчастіше зустрічаються на пляжах у Союзі”.
Ми всі іноді втрачаємо кришки, і, звісно, вони не зникають просто так у порожнечі. Тому є надія, що, зберігши кришку прикріпленою до пляшки, обидві частини пляшки зрештою будуть перероблені, а не забруднять навколишнє середовище.
Вперше це правило було оголошено ще в 2018 році, і воно, схоже, не надто сподобалося гігантам пляшкових напоїв, таким як Coca-Cola і Nestlé. Але незважаючи на це, ЄС зрештою залишився на своєму, і директива, що описує зміни, була опублікована в червні 2019 року, фактично закріпила це правило в камені.
Очікується, що члени ЄС дотримуватимуться нових правил з 3 липня, хоча протягом останніх кількох місяців багато хто помічав пляшки з прив’язаними кришками в магазинах, як всередині ЄС, так і за його межами. Відбувається це тому, що багато напоїв, які продаються в пластикових пляшках, виробляються серійно. І для компаній було б серйозною проблемою (тобто дорого) перемикатися між різними конструкціями кришок для різних ринків. До того ж, наразі Україна в процесі вступу до Європейського союзу, тому ми також можемо очікувати на такі нововведення.
Поява нових кришок була зустрінута споживачами з сумішшю похвали, здивування і розчарування, причому деякі люди скаржилися на те, що їх важко загвинтити або вони заважають під час пиття.
До речі, ЄС встановив для себе крайній термін – 3 липня 2027 року – для оцінки результатів нового правила. Хоча поки що невідомо, чи будуть вони враховувати думку споживачів.