Законопроєкт про мобілізацію, розгляд якого вчора завершив Комітет з нацбезпеки, оборони та розвідки, уже сьогодні можуть розпочати розглядати народні обранці у другому читанні. У ньому є кілька важливих нюансів, які стосуються водіїв, власників ТЗ та транспорту загалом.
У фінальному висновку комітету, який оприлюднив нардеп від “Слуги народу”, широко розповідається про особливості військово-транспортного обов’язку громадян, а також обмеження права керування транспортними засобами для ухилянтів. Зокрема, про норми безоплатного та примусового вилучення транспортних засобів. Отже, що пропонують нардепи, розповідаємо.
У кого забиратимуть авто і на яких засадах
Так, згідно з документом, встановлюється військово-транспортний обов’язок. Його мета — задоволення потреб ЗСУ та інших військових формувань у транспортних засобах, зокрема, і водними. Поширюється ця вимога на усі державні органи, включно з виконавчою владою, місцевим самоврядуванням тощо. Також це стосується організацій, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, нафтобази, порти, аеропорти тощо. І — на звичайних громадян, які є власниками транспортних засобів. При наявності у громадянина України більше одного транспортного засобу авто можуть мобілізувати.
Щодо підприємств та організацій, то норми безоплатного вилучення будуть визначатись у відсотках, за галузями економіки. Після оголошення демобілізації транспортні засоби повинні повернути протягом 30 діб.
Обсяг, тип, марку авто визначатиме Мобілізаційний план України — норми подаватимуть місцеві ТЦК та СП. Тобто якщо військкомат певної області визначить, що їхнім формуванням потрібно, умовно, 2 тисячі авто, цю кількість збиратимуть з підприємств, організацій та простих громадян.
Транспортні засоби, які призначені для військових потреб, не можна буде відправляти за межі України та навіть за межі інших областей, продавати їх чи переоформлювати.