Новини

У Мінінфраструктури розповіли, як “транспортний безвіз” з ЄС допоможе українцям

Мустафа Найєм розповів, що означає “транспортний безвіз” з ЄС та як це допоможе українцям.Уже 29 червня Україна має підписати угоду про “транспортний безвіз”. Це не менш важливо, аніж звичайний “безвіз” для українців. Про це 24 каналу розповів заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм, інформує Експерт.

Він пояснив, що до підписання цієї угоди Україна могла здійснювати перевезення до будь-якої країни лише за наявності спеціального дозволу, який видає ця країна для в’їзду на свою територію. Тобто так само як громадяни їздять за візами. Варто зауважити, що з початком повномасштабної війни в Україні деякі країни дозволили нашим перевізникам їздити без таких дозволів. Хтось скасував їх на 2 місяці, хтось – на пів року, а хтось – до кінця 2022-го. Але здебільшого Україні все ж потрібно було мати дозволи на перевезення. За словами Найєма, до цього у нас була критична ситуація за деякими напрямками. І з тим, що деякі держави пішли Україні назустріч, вона дещо вирішилась.

А зараз той безвіз, який ми називаємо транспортним, дозволить усім українським перевізникам їздити по всіх країнах Європейського Союзу взагалі без дозволів, – пояснив Мустафа Найєм. Мова йде як про перетин кордону, так і про транзит. Тому це означатиме, що Україні в жодному порядку не потрібні дозволи для держав-членів ЄС. Вони залишаться лише для тих країн, які не перебувають в Євросоюзі.

Підписання цієї угоди, по-перше, зніме величезне напруження з самих перевізників. “Наприклад, минулого року, починаючи десь з серпня, у нас польський напрямок взагалі зупинився, на румунському та чеському були великі проблеми. Зараз ми розуміємо, що таких проблем вже не буде”, – розповів заступник міністра. По-друге, кількість українських перевезень зросла у декілька разів. Це означає, що вже в серпні виникла б ще більша проблема за всіма напрямками, особливо за європейськими.

Найбільший товаропотік з України йде саме до країн ЄС. До повномасштабної війни на їхню долю припадало до 50%, а зараз, на думку Найєма, цей відсоток стане ще більшим. Він вважає, що перевезення до Євросоюзу будуть левовою частиною загального обсягу. “Транспортний безвіз” не регулює питання торгових квот, згідно з якими кожна країна може ввозити лише певну кількість певного виду товарів. Це – юрисдикція інших угод та домовленостей, насамперед DCFTA або зони вільної торгівлі. Однак, за інформацією Мустафи Найєма, зміни щодо того, якими будуть квоти для України, також плануються.

Я думаю, що це не буде проблемою і з огляду на воєнний стан в Україні та те, що відбувається з нашою економікою, європейські країни підуть на зустріч і деякі квоти будуть переглянуті, – вважає він.

Ольга Степанова

Recent Posts

Вже 72 роки лікує людей: 96-річний лікар з Австралії назвав причини свого довголіття

В Австралії вирішив піти на пенсію один із найстаріших досі практикуючих лікарів країни – 96-річний Джон Вайзман.…

2 години ago

Чи може паспорт громадянина світу стати альтернативою для українських чоловіків за кордоном

Українські чоловіки за кордоном після відмови у консульських послугах почали шукати альтернативу документам своєї країни.…

3 години ago

Ухилянти можуть уникнути штрафів від ТЦК: юрист вказав на дуже важливий нюанс

Новий закон про мобілізацію в Україні передбачає, що чоловікам військового віку потрібно протягом 60 днів уточнити свої…

3 години ago

У Франції стає більше «наддовгожителів»: дослідники пояснили феномен

У Франції проживає все більше людей віком від ста років, і з'явилася нова вікова група…

3 години ago

Бреду Пітту варто хвилюватися: Дженніфер Еністон планує випустити мемуари

Голлівудські зірки були одружені п'ять років і розлучилися на позитивній ноті. Принаймні так здавалося тому,…

3 години ago

Ефективно та недорого: Україна перетворила спортивний літак на ударний безпілотник

Україна знайшла спосіб завдавати чуттєвих ударів по важливих об'єктах російських терористів у глибині Росії. Для цього…

3 години ago