Після введення нових фіскальних правил щодо онлайн-оплат та грошових переказів, навіть продаж непотрібних речей може викликати запитання з боку податкової. Експерти пояснили, як поводитися, щоб не опинитися в центрі податкової перевірки.
За словами В’ячеслава Черкашина, директора Інституту соціально-економічної трансформації, ризик виникає навіть у звичайних громадян, які продають свої речі, якщо робити це регулярно і на великі суми.
«Усі платежі варто оформлювати як передавання вживаних речей від однієї фізособи іншій. Це має бути зафіксовано в платіжці — хто продав, що саме і за скільки», — зазначає Черкашин.
Також важливо зберігати підтвердження походження речей: чеки, повідомлення, листування або будь-які інші документи, які можуть показати, що ви не займаєтесь бізнесом, а просто розпродаєте свої речі.
«Універсального захисту немає. Податкова вже відстежує рух коштів, і, ймовірно, незабаром зможе перевіряти рахунки без рішення суду. Тож операції, які виглядають підозріло, опиняються в зоні ризику. Єдиний спосіб уникнути сліду — працювати готівкою», — додає експерт.
Інший аналітик, Данило Монін з Українського інституту майбутнього, вважає, що посилення контролю може змусити людей шукати обхідні шляхи.
«Це підштовхне людей до “сірих” схем. Наприклад, до продажів через Telegram чи інші закриті платформи. Особисто я взагалі раджу не продавати — менше клопоту», — каже він.
Що змінилось у “Новій пошті”
Із 1 червня NovaPay, платіжний сервіс “Нової пошти”, запровадив обмеження для фізичних осіб. Згідно з новими правилами, не можна надсилати більше п’яти посилок з післяплатою на місяць. А сума таких відправлень не повинна перевищувати 30 тисяч гривень.
У компанії пояснюють: обмеження стосуються лише післяплати — коли продавець отримує гроші після доставки товару. Якщо обсяги грошових переказів стають значними, NovaPay може тимчасово зупинити фінансові операції, доки не буде з’ясовано джерело доходу.
Щоб працювати без обмежень, користувачам рекомендують оформлювати статус фізичної особи-підприємця.