Практично всі абоненти стикалися з небажаними дзвінками від шахраїв і рекламних відділів різних компаній.
Трапляється це навіть із тими, хто не розкидається своїми даними і з обережністю залишає номер тільки в тих випадках, коли це необхідно. Причина повсюдності дзвінків від шахраїв полягає в тому, що “злив” номера може статися практично де завгодно, пише gsminfo.com.ua.
Номери абонентів спочатку можуть добуватися за допомогою злому. Для цього хакери шукають уразливості в захисті бази даних компаній, а потім отримують доступ до списку клієнтів і їхніх номерів. Частіше таке трапляється з більш дрібними організаціями, які не вкладають достатньо коштів і зусиль у систему безпеки. Однак багато що залежить і від навичок хакерів – відомі випадки витоку даних і у великих компаній.
Зіткнутися зі зломом можуть магазини, зокрема й онлайн маркетплейси, різні сервіси, клініки, служби доставки та інші компанії – ті, де клієнтам доводиться залишати номери для зв’язку або підтвердження особи.
Нерідко за “зливи” номерів відповідальні й самі співробітники. Шахраям набагато простіше підкупити працівника організації, який зможе отримати доступ до клієнтської бази і надіслати їм не тільки номери, а й ПІБ клієнтів, а іноді й адресу, останні цифри картки та інші дані. Крім того, купівля номерів у працівника компанії безпосередньо дає змогу аферистам своєчасно поповнювати базу новими потенційними жертвами.
Скарги абонентів свідчать і про те, що витік номера може статися і в тих компаніях, які повинні приділяти особливу увагу захисту даних клієнтів. Так, дехто починав отримувати дзвінки від спамерів одразу після оформлення SIM-картки або банківської картки. Причиною міг стати відповідний пункт у договорі між клієнтом і компанією – багато організацій залишають за собою право передавати дані про клієнта третім особам, тобто своїм партнерам. Серед них можуть бути і різні рекламодавці, які й почнуть атакувати абонента спамом і пропозиціями оформити послуги або купити товар.
Часто шахраї звертаються до відкритих ресурсів – туди, де користувачі самі залишають номер у відкритому доступі для зв’язку. Серед них можуть бути платформи для оголошень про продаж і надання послуг, а також мобільні додатки та сайти для розміщення вакансій. Зазвичай для пошуку номерів шахраї використовують автоматичні програми та ботів. Вони сканують оголошення, які перебувають у вільному доступі, а потім обирають із них потрібну інформацію: ПІБ, вік, номер телефону, адресу проживання.
Сайти, на яких шахраї можуть знайти повну анкету про людину, набагато небезпечніші. З їхньою допомогою аферисти створюють персоналізовані схеми обману – жертви схильні сильніше довіряти шахраям, якщо ті знають про них особисту інформацію. Так зловмисникам простіше представлятися співробітниками поліції або інших державних структур.
Шахраї можуть зламувати і дані різних сайтів. Інтерес для зловмисників становлять ті ресурси, де для реєстрації акаунта потрібно залишити номер телефону. При цьому зламують їх зазвичай частіше, ніж сайти великих компаній: якщо ресурс не передбачає проведення будь-яких платежів, то і його безпека нерідко кульгає. Якщо під час реєстрації є можливість вказати не номер, а адресу електронної пошти, то вибирати рекомендується саме цей варіант.
Таким чином, шахраї отримують номери абонентів різними способами, передбачити які неможливо.
Золота жаба-дереволаз (Phyllobates terribilis) — одна з найотруйніших істот на планеті. Незважаючи на свій невеликий розмір — не більший за людський ніготь, — ця яскраво…
В Україні триває дія військового стану, а також відбуваються заходи щодо загальної мобілізації. Справа в…
У 2025 році водіям можуть виписати штраф за червоні поворотники, навіть якщо авто пройшло сертифікацію.…
Податкова служба з 1 березня автоматично відстежує всі грошові перекази, що надходять на рахунки осіб,…
Деякі українські пенсіонери можуть зненацька виявити, що не можуть отримати доступу до своїх пенсійних виплат.…
Лікарка Карін Ґінсберг понад 25 років працювала педіатром у Сполучених Штатах, однак протягом останнього часу,…