Site icon Експерт

Корабель ВМС США помилково відкрив вогонь по американських винищувачах, – BI

Командування Військово-морських сил США провело розслідування інциденту з помилково збитим американським літаком F/A-18. Він стався ще у грудні 2024 року над Червоним морем

Як пише видання Business Insider, пілот збитого літака розповів слідчим, що “побачив перед очима все своє життя” перед тим, як катапультуватися. Згідно з результатами проведеного розслідування, екіпаж корабля помилково прийняв два винищувачі ВМС F/A-18 Super Hornet за протикорабельні крилаті ракети, випущені повстанцями-хуситами в Ємені.

“В результаті катастрофічної помилки крейсер USS Gettysburg випустив ракети “земля-повітря” по обох F/A-18, збивши один і ледь не влучивши в другий. Він також націлився на третій літак союзника, але так і не натиснув на кнопку”, – йдеться в матеріалі.

Хронологія інциденту

Корабель Gettysburg входив до складу ударної групи на чолі з авіаносцем USS Harry S. Truman, яка була розгорнута к вересні 2024 року, а вже через три місяці увійшла в Червоне море. Там вони мали перейняти операції ВМС проти єменських хуситів, які підтримувалися Іраном. Хусити на той момент майже рік атакували морські шляхи.

Через сім днів після входження в Червоне море, вранці 22 грудня, американський корабель випадково збив літак Super Hornet. Інцидент військові США описали як “очевидний випадок дружнього вогню”.

“Обидва льотчики, пілот і офіцер з озброєння, благополучно катапультувалися з винищувача вартістю близько 60 мільйонів доларів, що входив до складу 11-ї ескадрильї ударних винищувачів (VFA-11) “Red Rippers”. Командування провело розслідування, яке показало, що інцидент з дружнім вогнем міг призвести до набагато більшої катастрофи”, – розповідають автори.

Спочатку повідомлення про інцидент зосереджувалися на збитому літаку. Однак розслідування встановило, що катастрофи ледь уникнув ще один літак. Третій борт також опинився на прицілі. 

Рішення відкрити вогонь було “помилковим”

Розслідування командування ВМС США вказало на низку нюансів, які могли призвести до збиття літака: від недоліків у процесі планування до недоліків у бойових системах “Геттісберга”. Також певну роль в інциденті могла зіграти втома екіпажу.

Вважається, що “рішення про відкриття вогню було помилковим, якщо оцінювати його з урахуванням усієї інформації, що була в розпорядженні” командира “Геттісберга”. 

Читати повну версію