РФ перевозить все більше нафти тіньовим флотом – Financial TImes

Із 2023 року потужність Москви з транспортування нафти на старих незастрахованих суднах зросла на 70%.

Обсяг російської нафти, що транспортується такими танкерами, зріс з 2,4 млн барелів на день у червні 2023 року до 4,1 млн у червні 2024 року. Про це повідомляє Financial TImes з посиланням на звіт KSE.

Така тенденція з’явилася на тлі того, що США, Канада, Японія та європейські союзники дедалі частіше націлювалися на глобальних страховиків і судновласників, намагаючись придушити здатність Москви отримувати доходи від війни в Україні.

До санкційного списку додали також компанії та окремі судна, пов’язані з російським тіньовим флотом. Багато з цих суден регулярно плавають у завантажених європейських водах, включаючи Балтійське море, Данські протоки та Гібралтарську протоку, що збільшує ризик екологічних катастроф для ЄС та сусідніх країн.

Тому KSE пропонує створити вільні від тіні зони в європейських водах, щоб зменшити ці ризики.

Зазначається, що у червні 2024 року 70% російської морської нафти було транспортовано тіньовим флотом, на збір якого Росія витратила $10 млрд. Це включало 89% загальних поставок сирої нафти в Росію, більшість з яких торгувалися вище межі ціни в $60 за барель із середини 2023 року, і 38% російського експорту нафтопродуктів.

Зібравши цей флот, Москва розірвала зв’язки з країнами коаліції з обмеженням цін, які тиснули на глобальні страхові компанії, щоб вони дотримувалися режиму санкцій, зводячи можливості Росії до переважно внутрішніх страховиків.

Це викликало серйозні занепокоєння щодо якості, надійності та масштабу такого покриття. Поєднання віку танкерів, який в середньому становить 18 років, і відсутність належного страхування робить ці судна надзвичайно небезпечними.

Так, уже сталося кілька аварій за участю тіньових кораблів, пов’язаних з Росією. У березні 15-річний тіньовий танкер Andromeda Star зіткнувся з іншим судном поблизу Данії. Розливу нафти не було, тому що судно було в дорозі до Росії, розвантажена.

У суден тіньового флоту, які використовувалися для перевезення нафти від інших продавців, які потрапили під санкції, також виникали поломки двигунів, що вказувало на проблеми з обслуговуванням і вибухи. У травні 2023 року 27-річне судно під прапором Габону з місткістю 700 тис барелів, яке використовувалося для транспортування іранської нафти, зазнало потужного вибуху поблизу Індонезії. На той час судно було порожнім.

Окрім того, кілька суден тіньового флоту були залучені до розливів нафти. Деякі з них втекли з місця події після того, як завдали шкоди навколишньому середовищу. У 2019 році 23-річний Ceres I, який раніше брав участь у торгівлі нафтою з Ірану, зіткнувся з іншим танкером поблизу Сінгапуру, вимкнув його сигнал і спробував втекти, перш ніж його затримала берегова охорона Малайзії.

Лисенко Катерина

Recent Posts

Італія наблизилась до розкриття однієї з великих таємниць да Вінчі

Фахівці Міланського політехнічного університету виявили численні підземні ходи, розташовані під замком Сфорца. Про це повідомляє університет на своєму…

57 хв. ago

Після прийому цих ліків сідати за кермо не можна: вони є майже в кожній аптечці

Безпека на дорозі - це не тільки дотримання правил дорожнього руху, а й контроль над…

59 хв. ago

Потужний імпульс класу М від Сонця досяг Землі: які це має наслідки

17 січня в активній області 3964 стався потужний сонячний спалах магнітудою M7.4. Він почався о 13:24 UTC…

2 години ago

Головні недорогі новинки автомобілів 2025 року: хто виявився найкращим

Експерти автомобільної індустрії назвали найкращі новинки 2025 року. Ці автомобілі з досить великого списку дійсно найкращі…

3 години ago

Стали відомі рішення Трампа у перші години правління

Компанія Дональда Трампа завершує роботу над пакетом жорстких указів з питань імміграції. Очікується, що їх…

4 години ago

Відстрочка та бронь від мобілізації не допоможе: ТЦК вже зачекалися

Заступник начальника РТЦК та СП Лариса Козак нещодавно на прес-конференції наголосила на важливості виконання повістки…

4 години ago