Історія про те, як Росія забирала в України стратегічні бомбардувальники Ту-160 та Ту-95МС у якості оплати боргів за газ, ні для кого не є новиною. Але у 90-х РФ провернула куди масштабнішу аферу, про яку мало хто знає.
Про це пише українське видання Defense Express. Так, у 1992 році Москва вкрала в Казахстану десятки літаків. Кремль пішов на підступну схему з підміною бомбардувальників на куди старіші літаки.
“Масштаб історії полягає в тому, що росіяни обманом вкрали у Казахстану до 40 літаків Ту-95МС, і це було в 1,5 рази більше, чим мали на той момент збройні сили Росії. При цьому слід зауважити, що ця історія залишилась маловідомою зокрема тому, що росіяни тут майстерно “заплутали сліди”, – йдеться в матеріалі.
У лютому 1992 року в Росії зупинилося серійне виробництво бомбардувальників Ту-95МС – збирали їх на Куйбишевському авіаційному заводі. Ресурсу для виготовлення цих літаків країна-агресорка вже не мала.
Станом на той момент авіапарк російських збройних сил мав від 22 до 27 літаків типу Ту-95МС. Також було 45 Ту-95К-22, які є носіями ракет Х-22, та сім навчальних Ту-95К.
“Як би парадоксально далі це не прозвучало, але найбільший флот Ту-95МС у кількості 40 одиниць в своєму розпорядженні тоді мав саме Казахстан, із яких 27 належало до варіанту МС-16 (з можливістю зовнішньої підвіски ракет) та 13 – до варіанту МС-6 (із підвіскою лише в бомбовідсіку). Наша країна на той момент мала 21 Ту-95МС у варіанті МС-6”, – пояснюють автори.
Тоді усі наявні Ту-95МС у Казахстані відносилися до складу 79-ої важкої бомбардувальної авіаційної дивізії. Та повного контролю над цими літаками Казахстан не мав, що і зіграло на руку Москві.
Є кілька версій того, як Росія провернула масштабну крадіжку літаків. У той час екіпажі стратегічних бомбардувальників РФ та Казахстану мали проводити постійні польоти між аеродромами “Семипалатинск-2” та “Украинка”, і на маршруті прямування проводився “обмін” позивними.
За однією з версій, коли літаки сідали в Росії, замість них назад летіли вже старіші Ту-95К. Москва провернула це, користуючись лояльністью пілотів стратегічної авіації країни. Коли там побачили, що сталося, “відмотувати назад” було вже запізно.
Друга версія говорить про те, що росіяни просто не випускали чужі літаки, коли вони сідали на території РФ. Проте за російськими даними, вкрадено було “лише” від 16 до 18 таких літаків. Тож як це вдалося прогорнути ще з понад 20 одиницями, питання.
Так само точно невідомо, скільки літаків перекочувало до Казахстану, і чи були це навчальні Ту-95К чи ж ідеться про новіші Ту-95К-22 (носії Х-22). Яка доля спіткала ці літаки – теж загадка.
“Викладена вище історія може виглядати навіть “туманно”, але вона нам говорить про те, як РФ крадіжкою здобула “ядро” своєї стратегічної авіації та не понесла за це ніякого покарання”, – констатує видання.
У Гватемалі археологи виявили свідчення існування загадкового міста цивілізації майя. Це рештки поселення віком близько 3…
Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) нагадує, що у разі…
В українському суспільстві зростають очікування щодо завершення мобілізації після закінчення війни або скасування воєнного стану.…
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт, який передбачає суттєве посилення відповідальності за перевищення швидкості на дорогах.…
У Росії суд Омська визнав забороненими на території країни дванадцять сторінок вебсайтів, що містять зображення,…
Під час неформального спілкування з журналістами Дональд Трамп зробив чергову різку заяву щодо президента України.…