Найдовший у світі тунель для машин і поїздів будують під Балтійським морем

Найдовший у світі підводний тунель, що спускається на глибину до 40 метрів під Балтійське море, з’єднає Данію і Німеччину, скоротивши час у дорозі між двома країнами, коли його відкриють 2029 року. Про це пише CNN.

Першу ділянку тунелю Фемарнбельт відкрив 17 червня король Данії Фредерік X. Це стало знаменною подією через чотири роки після початку будівництва 2020 року, якому передувало понад десять років планування.

Підводний тунель між Данією та Німеччиною, тунель під балтійським морем, тунель, король ФредерікПідводний тунель між Данією та Німеччиною, тунель під балтійським морем, тунель, король Фредерік
Король Данії Фредерік на будівництві тунелю Фото: Instagram Femern A/S

На данському боці, на схід від Редбіхавна, торік було завершено будівництво заводу, на якому будуть побудовані 89 масивних бетонних секцій, що складають тунель. Fermern A/S, датська державна компанія, що відповідає за проєкт, заявляє, що це найбільше і найсучасніше виробниче підприємство такого роду.

Тунель завдовжки 18 кілометрів є одним із найбільших інфраструктурних проєктів Європи, бюджет будівництва якого перевищує 7 мільярдів євро.

Підводний тунель між Данією та Німеччиною Фото: Instagram Femern A/S

Для порівняння, 50-кілометровий тунель під Ла-Маншем, що з’єднує Англію і Францію, завершений 1993 року, коштував 12 млрд фунтів стерлінгів (13,6 млрд доларів США) у сьогоднішніх грошах. Хоча він довший за тунель Фемарнбельт, тунель під Ла-Маншем був побудований за допомогою бурильної машини, а не шляхом занурення готових секцій тунелю.

Новий тунель буде побудований через протоку Фемарн-Бельт між німецьким островом Фемарн і датським островом Лолланд, і задуманий як альтернатива нинішньому поромному сполученню з Редбю і Путтгардена, яке перевозить мільйони пасажирів щороку. Якщо зараз переправа на поромі займає 45 хвилин, то на поїзді це займе всього сім хвилин, а на машині — 10 хвилин.

Що відомо про тунель між Німеччиною та Данією

Тунель, офіційна назва якого — Fehmarnbelt Fixed Link, також стане найдовшим комбінованим автомобільно-залізничним тунелем у світі. Він складатиметься з двох двосмугових автомагістралей, розділених службовим проїздом, і двох електрифікованих залізничних колій.

Підводний тунель між Данією та Німеччиною Фото: Instagram Femern A/S

Наразі сполучення між Скандинавським півостровом і Німеччиною через Данію може здійснюватися або на поромі через протоку Фемарнбельт, або за довшим маршрутом через мости між островами Зеландія, Фюн і півостровом Ютландія.

Проєкт бере свій початок у 2008 році, коли Німеччина і Данія підписали договір про будівництво тунелю. Потім знадобилося понад десять років для ухвалення обома країнами необхідного законодавства і проведення геотехнічних та екологічних досліджень.

У той час як на данському боці процес пройшов гладко, у Німеччині низка організацій, включно з поромними компаніями, екологічними групами та місцевими муніципалітетами, подали апеляцію проти схвалення проєкту через звинувачення в недобросовісній конкуренції або проблеми з екологією та шумом.

Секції тунелю будуть розміщені прямо під морським дном, приблизно на 40 метрів нижче рівня моря в найглибшій точці, і переміщені на місце за допомогою барж і кранів. Розміщення секцій займе приблизно три роки. До 2500 осіб працюватимуть безпосередньо на будівельному проєкті.

Ольга Степанова

Recent Posts

З липня ТЦК запускають нову систему оплати штрафів: що зміниться

Із липня 2025 року в Україні запрацює нова система сплати штрафів, які накладають територіальні центри…

2 хвилини ago

ШІ в небі: Китай запускає дрон, який керує армією безпілотників

Китай продемонстрував новітній бойовий дрон, оснащений штучним інтелектом, здатний управляти роєм безпілотників у бойових умовах.…

9 хвилин ago

РФ заробляє на війні Ізраїлю та Ірану: ціни на російську нафту різко зросли

Збройне протистояння між Ізраїлем та Іраном позитивно вплинуло на доходи Росії від продажу нафти. На…

3 години ago

Радіобіологи оцінили ризики радіації після ударів по ядерній інфраструктурі Ірану

Після масованих ударів Ізраїлю по ядерних об’єктах Ірану експерти оцінили можливі ризики радіаційного забруднення для…

3 години ago

У Раді обговорюють підозрілі поставки пального через Грецію та Туреччину

Верховна Рада України обговорює можливі порушення у схемах імпорту пального до країни. Народна депутатка Ніна…

3 години ago

Соціологи назвали головні причини падіння довіри до Зеленського

Рівень довіри до президента Володимира Зеленського знизився у травні-червні 2025 року. Після зростання до 74%…

3 години ago