Учора, 17 листопада, Україна та Франція підписали угоду про купівлю 100 винищувачів Rafale. Цей мегаконтракт може обійтися в кругленьку суму — 70 млрд євро, враховуючи вартість бортів та багаторічне обслуговування, пише Defence Express.
Україна розраховує отримати найновішу версію літаків — Rafale F4, які повинні відправити державі до 2035-го. Втім, черга на їхнє виробництво вже розтягнута майже на дев’ять років. Тож, аби впоратися з замовленням, компанія-виробник Dassault має або різко наростити темпи, або переглянути пріоритетність клієнтів.
Хто ще купує Rafale?
Враховуючи вартість бортів для Сербії, розрахунок для України виглядає наступним чином: 100 Rafale F4×225 млн євро ≈ 22,5 млрд євро. Але вартість бортів — лише третина бюджету, необхідного на реалізацію цього проєкту.
Основне фінансове навантаження припадає на обслуговування протягом наступних 40 років. Дослідження Aviation Week за 2023-й свідчить про те, що вартість однієї льотної години Rafale становить 31,2 тис. доларів, з яких 18 тис. — технічне обслуговування, а решта 13,2 тис. — експлуатаційні витрати. Щоправда, існують і дешевші розцінки, але вони, як правило, не включають повний життєвий цикл. Отже, якщо вартість одного Rafale становить 225 млн євро, то загальна вартість його обслуговування за 40-річний цикл становитиме близько 500 млн євро на літак.
Раніше у WSJ писали, що ні Київ, ні Париж не мають коштів для фінансування цієї угоди. Проте Україна продовжує шукати альтернативи США для своїх майбутніх потреб у військовому обладнанні.

