Ситуація, коли пасажир помирає під час авіарейсу, трапляється рідко, але авіакомпанії мають чіткі протоколи дій на такий випадок. Колишня стюардеса Virgin Atlantic Менді Сміт розповіла, як екіпаж має поводитися у таких трагічних обставинах і деталі цієї процедури можуть шокувати.
За словами Сміт, її особисто ця ситуація минула, однак її колега пережила інцидент із раптовою смертю пасажира під час польоту.
“Це сталося з моїм другом, у якого під час польоту помер пасажир. Раніше нам доводилося саджати пасажирів у туалети, а потім замикати їх на ключ”, — розповідає стюардеса.
Однак такий підхід мав неочікувані наслідки. Як пояснює Сміт, тіло, що перебувало у сидячому положенні, могло “застигнути” через трупне задубіння. Потім виникали труднощі з тим, щоб покласти померлу людину у труну, адже суглоби й м’язи доводилося буквально розминати. Саме тому нині стюардеси вдаються до іншої процедури і тіло кладуть горизонтально під сидіння.
“На жаль, тепер нам доводиться класти їх поперек передніх сидінь і намагатися заспокоїти їхніх близьких. Ставтеся до них з повагою, накрийте їх ковдрами, а можливо, просто відгородіть територію ковдрами, заправленими під стелю”, — пояснює стюардеса.
У цей час екіпаж працює не лише з тілом, а й із родичами або супутниками померлого, адже їх потрібно заспокоїти та забезпечити підтримку.
Водночас члени екіпажу мають юридичні обов’язки, якщо є шанс, що людину ще можна врятувати, вони зобов’язані продовжувати реанімацію до приїзду медиків або до офіційного підтвердження смерті. Якщо ж смерть очевидна і сталася з природних причин, літак приземляється у штатному режимі, де передачу тіла беруть на себе наземні служби та коронер.
За словами Сміт, такі випадки хоч і нечасті, але завжди стають випробуванням для екіпажу й потребують максимальної емпатії та професійності.

