Перед укладенням договору купівлі-продажу квартири важливо переконатися в «чистоті» документів, аби уникнути ризиків і фінансових втрат.
Як повідомляє Експерт із посиланням на Міністерство юстиції, ключовим кроком є перевірка документів, що підтверджують право власності. Це можуть бути договори купівлі-продажу, дарування, ренти, спадкові договори, свідоцтва про право на спадщину, рішення судів, документи приватизації чи інші офіційні акти, якими оформлюється передача прав на нерухомість. Якщо майно зареєстроване до 1 січня 2013 року, варто звернутися до БТІ для перевірки паперових архівів.
Обов’язковою є й перевірка даних у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У ньому відображається актуальна інформація про власника, наявність арештів, іпотеки або заборон на відчуження. Отримати дані можна як у державного реєстратора чи нотаріуса, так і через портал «Дія».
Мін’юст також радить провести додаткову перевірку:
- упевнитися, що немає судових рішень про заборону реєстраційних дій;
- перевірити, чи перепланування квартири оформлене належним чином із новим техпаспортом;
- з’ясувати наявність або відсутність боргів за комунальні послуги;
- переглянути дані в Єдиному державному реєстрі судових рішень, щоб переконатися, що майно не є предметом спорів чи арешту;
- перевірити, чи відчужувач не перебуває в Єдиному реєстрі боржників або санкційному списку.
У відомстві підкреслюють: лише комплексна перевірка документів і реєстрів убезпечить покупця від юридичних проблем із придбаною квартирою.

